Rob talar ut...

... och berättar att han tycker det är lätt att spela amerikan.

Robert Pattinson tycker inte att det var svårt att eftersom han tittade på amerikanska filmer när han växte upp.

Den brittiska skådespelare - som spelar Edward Cullen  - säger att han har haft en hel del övning för att låta som om han kommer från Amerika.

Robert förklarar, "Alla mina favoritskådespelare är amerikanska, och jag tittade på amerikanska filmer när jag växte upp."
"Det är konstigt för jag brukade göra en New Jersey dialekt på varje audition i Amerika, eftersom jag tyckte om det. Det är helt bisarrt och alla frågade:" Var kommer du ifrån? ", "Åh, jag är från London!" säger jag."

Men Robert - som har kvar rollen som Cullen i Twilight uppföljaren New Moon, som kommer ut senare i år - är inte säker på om de brittiska hjälpte honom spela vampyr.

Han tillägger: "Jag vet inte om de brittiska hjälper!"

"Det är konstigt eftersom det fanns en hel del brittiskt folk som ville spela den här karaktären. Författarens [Stephenie Meyer] val var en engelsk kille vilket var väldigt konstigt."

"Hon ville att alla engelska killar skulle spela amerikanerna. Jag tror att det är något om den där myten i Amerika om att britter är klassiska."




Översättning: lite snabbt av mig     Annan källa: Jag hittade det här på engelska


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0