Svar på frågorna!

Här kommer svaren på frågorna ni ställde. Jättekul att det blev lite frågor i alla fall!

Skådespelarnas längd, typ Cullen family, Jacob och Bella&Edward?
Bella Swan Kristen Stewart  168cm
Edward Cullen Robert Pattinson  185cm
Jacob Black Taylor Lautner  179cm

The Cullens
Emmett Cullen  Kellan Lutz  185cm
Alice Cullen  Ashley Greene  165cm
Rosalie Hale  Nikki Reed  169cm
Jasper Hale Jackson Rathbone  177cm
Carlisle Cullen Peter Facinelli  178cm
Esme Cullen Elizabeth Reaser  159cm

Varför dom i första filmen/boken behöver åskan/blixten för att spela baseball?
Jag har också undrat det ett tag, det framgår ju inte i filmen. Så nu kollade jag runt lite och kom fram till det här:
- Vampyrer är ju hårda och i filmen krockar ju Edward och Emmett när de ska fånga bollen. Det här måste låta en del ("Det lät som två stenblock slog ihop", står det tydligen i boken) och då behöver de oväder för att inte de som bor i Forks ska höra något.
- Sen behövs det när boll och slagträ träffar varandra med en jäkla kraft, av precis samma anledning. Hoppas du fick svar på det här, annars får du väl springa efter boken och leta upp baseballscenen.
Update: Jennie kommenterar och säger att det framgår i boken. De spelar när det åskar för att det tar i så! I guess I'm lite glömsk ;)

Kommer dom att filma den sista boken? Har hört att dom kanske ska dela upp den i två filmer.
Vad jag har hört är att det blir film av Breaking Dawn och att den i så fall kommer delas upp i två filmer. Detta är nog för att boken är så lång för att bli en 90 minuters film. Sen kanske det blir lite problem med effekter och så tror jag. Har du läst boken vet du nog vad jag menar.

Hur gammal är Kristen Stewarts pojkvän?
Michael Angarano är född 3 december 1987. Han är alltså 21 år i dagsläget =D


Vem var det som var inne och sökte igenom Bellas rum i tredje boken?
Det framgår inte i boken vad jag kan förstå, så jag vet inte riktigt. Men jag skulle gissa på att det är någon av vampyrerna, typ Viktoria eller någon...

Update: Jennie kommenterar och säger att det var Viktorias vänner - det står i boken! Jag är tydligen helt glömsk, sorry!
Update: Fanny kommenterar och säger att det är Riley, Viktorias närmaste vampyrvän, som var inne i Bellas rum. Det framgår inte i boken men Stephenie har skrivit det på sin hemsida.
Tack för hjälpen hörrni!

Hur gammal e du och vad heter du?
Jag är 16 år och heter Julia. Bhaaam - nu är det sagt, haha! Jag kallar mig för J i mail och så, men det betyder inte att mitt namn egentligen är en hemlis. Jag prioriterar bara Twilight i bloggen och skriver därför inte ut mitt namn.


Dejtar Kellan och Ashley?
Ryktet säger att det gör det, men vi kan ju inte säkert - ingen av dom har ringt mig och skvallrat ;) Jag personligen tror inte att de gör det, dem är bra kompisar och umgås men mer är det inte om du frågar mig. Folk vill gärna tro massa saker så fort det finns kort på två personer. Men som sagt, ingenting är säkert!

Update: i en intervju med de båda svarade de så här:

Q: If you could pick anyone in the world to be your Bella or Edward, who would it be, and why?


K: Ladies first!

A: Hmm...

K: Be honest!

A: Of course! Ok, yeah I'm going to go with Kellan! Kellan, you don't know this about me, but I'm actually desperately, madly in love with you!

K: Well the secret for you Ashley... I'd let you be my Bella!


Love is in the air?

Något nytt om Rob och Nikki?

Nej tyvärr, inte vad jag vet... Precis som med Kellan och Ashley så vet man ju inte till 100% om det är sant.


Hur länge har du drivit bloggen??

Jag startade bloggen 21 februari i år så jag har inte haft den så länge. Jag måste säga att jag är otroligt glad att så många hittat hit, det betyder enormt mycket!


Är det sant att Vanessa Hudgens skall spela Leah Clearwater i New Moon? Ser hon inte lite för snäll ut för det?

Det är ett rykte och det sägs att hon inte ens provspelat för rollen... Inget har kommit ut på imdb än, och jag litar på ganska mycket som står där. Hur som helst har jag hört att Leah inte kommer vara med i New Moon utan först i Eclipse. Så det är bara wait and see.
Annars tycker jag att Vanessas utseende passar som den Leah jag har föreställt mig, och jag tror att om hon får rollen kommer hon inte bete sig som i HSM utan anpassa sig efter den seriösa rollen och resten av gänget!
En annan som skulle passa som Leah (utseendemässigt) är Jessica Szohr som spelar Vanessa Abrams i Gossip Girl. Men jag har inte sett någon av dom spela en mer dramatisk roll så det ska bli kul att se om det blir en av dessa tjejer eller någon helt annan!


Vet du om Midnight Sun kommer gå att köpa som bok eller kommer hon skita i det när hon lagt ut den på sin hemsida?

Vad jag vet så har hon inte tagit upp skrivandet igen, men jag hoppas att hon gör det! De 12 kapitel hon har skrivit kommer nog inte komma på bok eftersom det inte är klar. Så vill du läsa det som finns av Midnight Sun får du göra det här

Hur gammal är du? Vilken är din favorit karaktär i twilight och varför? Förutom twilight, vad har du mer för favorit filmer?
Jag är 16 år :) Min favorit karaktär är nog Edward för att han verkar helt underbar! Efter att ha läst Midnight Sun förstår jag honom mycket bättre så jag tipsar er att läsa den om ni inte redan gjort det. Hm... andra filmer? Det är svårt att säga, men går jag på bio ser jag helst Romantiska komedier. Action är väl okej beroende på vad den handlar om. Aldrig skräckfilm!
Jag gillar dansfilmer också! :D


- Hoppas ni fått svar på era frågor och ni vet att ni när som helst kan fråga vad som helst, antingen här i en kommentar eller via mail!


Kommentarer
Postat av: Jennie

ang. bellas rum, det är ju victorias små vampyr vänner. det är ju de bella kommer fram till :) så det står i boken, kanske inte helt tydligt men det framgår. Och baseball scenen, dem måste spela då för att det inte ska höras eftersom dem tar i så, inte vanlig baseball. Framgår oxå i boken :)

2009-04-04 @ 23:04:48
URL: http://ccarlijo.blogg.se/
Postat av: Stina

Tack för svaren! Antar att jag e liiite glömsk, men de händer ju så mkt i böckerna så man glömmer lätt;) Men tack så jättemkt:)

2009-04-05 @ 00:18:16
Postat av: Fanny

För att vara exakt så var det Riley, Victorias "närmaste" vampyrvän som var i Bellas rum, det framgår inte i boken men Stephenie Meyer har svarat på den frågan på hennes hemsida :D

2009-04-05 @ 01:28:09
URL: http://fillefjonkan-n.bilddagboken.se
Postat av: Jennie

Ingen fara :) Kan inte komma ihåg allt och bättre att fylla i så svaret blir så bra det kan bli. tack annars för en bra blogg!

2009-04-05 @ 09:20:17
Postat av: Fanny

vsg :P <3

2009-04-07 @ 21:47:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0