Home, sweet home!

Hemma igen, saknat mig? Jag har saknat er otroligt mycket  och det känns skönt att vara tillbaka i Twilight-bubblan!

Jaha vad har hänt när jag var borta då?
- Aro har fått ett ansikte!
Han spelas av Michael Sheen, en brittisk skådis som varit med i filmer som Blood Diamond och The Queen. Han har även en roll i Alice I Underlandet som kommer ut nästa år. 

- Inläggschock!
Jag är borta fyra dagar och när jag kommer hem ser jag att jag har 369 st olästa inlägg, gissa om jag blev chockad! Herregud, ett tecken på att jag följer för många bloggar?



Det är verkligen skönt att vara tillbaka! Jag tog såklart med mig boken men det är inte riktigt samma sak. Jag läser nu Twilight, igen fast på engelska och jag kan inte förstå varför inte alla människor gillar böckerna. Så nu tänkte jag att vi gör ett litet expriment här:

Be så många som möjligt (i olika åldrar) att läsa Twilight, i alla fall ge den ett försök. Rapportera sen till mig vem ni försökte tvinga och vad den tyckte (skriv gärna dom som inte läste, kan vara kul det också) så dokumenterar jag upp här hur många vi fått ihop!

Jag kan säga att jag för ett tag sen tvingade syrran att läsa Twilight. Bokstavligt talat. Jag läste några kapitel för henne så att hon skulle komma in i den. Sen kan ni ju gissa vad som hände. Nu har hon läst ut alla, vilket gick fort, och väntar på att DVDn ska komma i brevlådan! Så det är värt ett försök även om din mamma kanske inte är lika lättövertalad som min lillasyster men ändå.
 
För boken är så jääääääääääkla bra, [om ni inte redan visste det] och det är synd att så många går miste om en helt underbar värld av kärlek!



Bjuder på en bild;

Kommentarer
Postat av: Sandra

Okejokej, jag kan väl 'börja' då.

jag försökte tvinga 4 killar att läsa första boken, de gick tyvärr bara med på att se filmen (dom av filmen 8/9, notera att de var KILLAR! :D:D:D)

en av dessa lyckades jag övertala att läsa första boken(mot en tjänst såklart)

de är 12 och 13 år gamla

2009-04-13 @ 18:35:54
URL: http://sagathetwilight.blogg.se/
Postat av: Amanda

Jag tvingade en av mina kompisar att läsa den genom att ge första boken till henne i julklapp. Hon tyckte väl att den var helt okej men verkar inte som hon tänker läsa resten av serien :P Istället frågade hon ut mig vad som händer ;)

2009-04-13 @ 18:48:55
URL: http://mjuppi.blogg.se/
Postat av: maria

jag tvingade mina 2 kompisar att läsa den första boken . å en av dem har redan läst ut alla fyra ! nu diskuterar vi nästan alltid twilightböckerna å karaktärerna ! haha . man äär ju inte lite beroende !! :S :D

2009-04-13 @ 19:49:17
Postat av: Anna

Vart har du hittat bilden? =)

kram!

2009-04-13 @ 19:57:05
URL: http://annanorlin.blogg.se/
Postat av: Twilightmovie.blogg.se

haha 369st olästa :D shit det var inte lite det du ;P

2009-04-14 @ 00:55:27
URL: http://twilightmovie.blogg.se/
Postat av: Jennie

haha igår hade jag ty 90 olästa(på en dag!!) orka inte läsa alla igår(läste kanske så jag hade 30 kvar) så idag hade 113 st och kvällen är itne slut än.... jag tror att JAG läser för många bloggar ;)

2009-04-14 @ 20:48:50
URL: http://ccarlijo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0