Vad jag tycker!

Nu tänkte jag lätta mitt hjärta och säga vad jag tycker och tror om hela anklagelse-idén.

1.Lika?
Absolut finns det likheter det går INTE att förneka.
Vi lever i ett samhälle där de flesta av oss lever enligt samma regler och lagar, på det hela har vi samma uppfostran och idéer om hur saker ska vara och gå till. Därför är det inte omöjligt att två personer (kvinnor) skriver en kärlekshistoria på samma sätt.

2. Alla vägar leder till Rom/Forks
Redan i de första böckerna pekade allt på att hon skulle omvandlas(en av likheterna) till vampyr. I New Moon började pratat om sex lite smått, i Eclipse pratades det mer om sex och ABSOLUT om bröllop(en till likhet).  Och i Breaking Dawn blev det bröllop och sex... Oskyddat sex kan leda tillbarn.. hon fick barn (en likhet till) som så många andra kvinnor.

3. Uppskattar sin frus yttre och kallar henne "my love"
Vad kallar 99% av av alla par sin partener? Rätt svar: ÄLSKLING översatt Love, My love.  Och även 99% av alla nygifta tycker att sin partner är snygg och attraktiv. I böcker utrycker man det verkligen uppskattningen för sin partners yttre så att stephenie gjorde det är väl inte alls ovanligt.. Då tycker jag att över 100 andra författare också bör stämma Stephanie.




Hade hon stämt Stephenie ifall hon inte hade sålt så många böcker?
NÄÄÄDU.. det tror jag inte...
Det är så larvligt att vissa människor inte har någon skam i kroppen!

Kommentarer
Postat av: marigona

hahah jaa det är lugnt, är väldigt seg på att svara ahaha :P

2009-08-20 @ 22:33:36
URL: http://twilightobsession.blogg.se/
Postat av: Jeen

Håller med, men jag kan förstå, för vissa grejjer var onödigt lika, haha kan själv säga att jag reagerat om jag skrev andra boken. Men vissa grejjer är bara löjliga, speciellt det där med "love" haha vem kallar inte sin kärlek för Love/älskling? xD Aja hoppas verkligen de går bra för Stephanie, för allt i böckerna innan pekar på en handling som den i Breaking dawn. Som du säger :)

2009-08-20 @ 22:49:07
URL: http://jendc.blogg.se/
Postat av: Jeen

Sv; Vad glad jag blir att du tycker det! Jag är 18, och tänker ganska mycket, det kanske märks haha :D

2009-08-20 @ 23:04:52
URL: http://jendc.blogg.se/
Postat av: Viggo

Bra sagt! Jag hejar på dig! =D

2009-08-21 @ 07:31:04
URL: http://twilightfeber.webs.com
Postat av: The Girl With Blue Eyes

haha ja helt rätt ju!! hon är antagligen bara avundsjuk för att hennes böcker inte säljs lika brs som twilightböckerna!! då måste hon så uppmärksamhet och tjäna pengar på något annat sett!



BLÄ på henne och GO IDA!!! <3



xoxo The Girl With Blue Eyes

2009-08-21 @ 21:29:20
URL: http://thegirlwithblueeyes.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0