Veckans Twilightare är Elin Svensson Tollehed

Vem är du:
Hur gammal är du?
14 år
Var i Sverige/världen bor du?
Nynäshamn (ungefär 1 tim från Stockholm med bil)
Hur kom du i kontakt med Twilight?
En i en bokhandel rekommenderade böckerna åt mig när jag letade nått att läsa, jag tog dom och blev kär <3
Har du köpt några Twilightprylar?
Bara anteckningsböcker och en bakom kulisserna Twilight bok
Är du en öppen Twi-nerd eller smyger du med det?
Alla vet att jag e galen i Twilight, ja. Men jag skulle nog inte gå till skolan i en sån där t-shirt som det ståt Twilight över hela
Vilket team är du på?
Jacob! Jag gillar både Taylor och själva karaktären bättre. Jacob värkar så mysig, snäll och så medan (jag uppfattar det så i alla fall) Edward värkar kall och stel liksom...
Har du en blogg eller annan URL?
Japp två faktiskt: http://taylight.blogg.se  - min Taylor blogg och http://eliinzt.blogg.se/ - min personliga bogg

Ang böckerna:
Hur många av böckerna har du läst, vilken är din favorit? 
Jag har läst alla. Eclipse är favoriten
Läser du böckerna på svenska eller engelska? Varför?
Jag har läst alla på svenska, det började jag med eftersom det är språket som jag alltid kunnat (förutom innan jag kunde prata då) och jag håller på med New Moon på engelska, jag tyckte att jag ville se vad som var bäst. Alla säger ju att engelska är bäst
Har du läst det som finns av Midnight Sun?
Nej, tyvärr inte
Hur många gånger har du läst böckerna? 
2 gånger var på svenska och håller på på engelska
Vem är din favorit karraktär?
Jacob och Seth
Vad är det du såg fram emot mest i den fjärde boken?
Eh, att Bella blir vampyr tror jag...?
Böckerna eller filmerna?
Böckerna!

Angående Twilight filmen:
Hur många gånger har du sett filmen?
Typ 1 miljard
Finns det någon scen i boken (twilight) som du tycker att det är tråkigt att dom inte fick med i filmen?
Jag hade villat se när Jacob "dansar" med Bella på balen istället för att dom bara sitter på en bänk och pratar
vilken är din favoritbilder från Twilight?
[Ingen bild bifogad]
Vilken är din favorit låt från Twilights Soundtrack?

Decode - Paramore
Vilket är ditt favorit citat i filmen?
Med filmen? Vet inte... Kollar oftast inte citat i filmer, bara böcker
Vad gillade du INTE med filmen?
Den var liksom, nu är vi kära, oj! Bella dog nästan, hon klarade sig och vi lever lyckliga  alla våra dagar. Var är kärlekshistorien?!
Vad blev bättre än du förväntat dig i filmen? När Bella och Jake går på stranden i LaPush

Angående New Moon filmen:
Hur många gånger har du sett filmen?
3-4 gånger tror jag
Finns det någon scen i boken (New Moon) som du tycker att det är tråkigt att dom inte fick med i filmen?
Tiden med motorcyklarna var för kort!
vilken är din favoritbilder från New Moon?
[Ingen bild bifogad]
Vilken är din favorit låt från Twilights Soundtrack?

Har inte hört det :S
Vilket är ditt favorit citat i filmen?
What a marsmellow (stavning) - Jacob Black
Vad gillade du INTE med filmen?
Vet inte, för kort muffins scen
Vad blev bättre än du förväntat dig i filmen? Allt typ, den var mycket bättre än Twilight

Antingen eller?!
(Markera ditt svar med fet stil)

Robert - Taylor
Vampyr - Varg
Cullens - Volturi
Emmet - Jasper
Kellan - Jacksson
Ashley - Alice
Rosalie - Niki
Rene - Esme
Charlie - Carlisle


Angående The Cast:
Har du hört någon låt med Robert Pattinson? Vilken är isf din favorit?

Har inte hört nån
Har du hört någon låt med 100 Monkeys? Vilken är isf din favorit?
Ingen där heller :S
Har du sett någon annan film med någon av skådespelarna?
Japp, SharkBoy & LavaGirl
Vem av karaktärerna i boken skulle du vilja spendera en dag med (som vän)?
Alice, Seth eller Jacob
Vem av skådespelarna skulle du vilja spendera en dag med (som vän)?
Ashley
Vad skulle du göra ifall du såg en av skådespelarna på gatan?
Ingen aning. Sluta andas, stå och stirra kanske??






Tack Elin för att du svarade på våra frågor och ville vara veckans twilighare.. ^^
I morgon kommer jag lägga upp lite videos med låtar från både Robert och 100 Monkeys..
så då Elin måste du lyssna... :D

Kram Ida!


Kommentarer
Postat av: Elin

Haha, aa det ska jag x)

2009-12-17 @ 07:32:00
URL: http://eliinzt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0