Veckans Twilightare är Maja Rydh

Vem är du:

Jag heter Maja! :)
Hur gammal är du? - nyss fyllda 20
Var i Sverige/världen bor du? - Norrköping
Hur kom du i kontakt med Twilight? - min kompis blev överlycklig när hon fick reda på att hennes favoritbok skulle bli film, och då började jag också intressera mig för böckerna, och filmen då! Speciellt när jag hörde att det skulle handla om en tjej som blev kär i en vampyr, jag har alltid tyckt om vampyrfilmer/serier/grejer
Har du köpt några Twilightprylar? - nej, bara böcker då
Är du en öppen Twi-nerd eller smyger du med det? - haha, öppen! :)
Vilket team är du på? Edward eller Jacob och varför? (du får inte välja team switzerland) - team Edward i böckerna och team Jacob i filmerna. Edward är underbar i böckerna, men inte alls lika underbar i filmerna. Jacob är rätt trist och verkar jobbig i böckerna, men i filmerna är han ghhrr!! Speciellt i New Moon då förstås
Har du en blogg eller annan URL? - jadå, http://hypocrite.blogg.se


Ang böckerna:

Hur många av böckerna har du läst, vilken är din favorit? - har läst alla 4 gånger var (förutom 1an, bara 3 ggr). Breaking Dawn är min favorit :)
Läser du böckerna på svenska eller engelska? Varför? - läste dem först på svenska, sedan bestämde jag mig för att ge bort de svenska och köpa alla på engelska istället. Jag har börjat läsa böcker på engelska, om det är det som är orginalspråket för det flyter på mycket bättre då i språket, och man förstår vissa saker bättre. Och det är ju verkligen den författaren som har skrivit boken också. När någon har översatt så är det ju inte samma sak
Har du läst det som finns av Midnight Sun? - jajemen
Hur många har du läst böckerna? - hur många gånger eller vad? Som jag skrev ovan, alla 4 ggr var förutom 1an - 3ggr.
Vem är din favorit karraktär? - Bella, skulle jag tro
Vad är det du såg fram emot mest i den fjärde boken? - om Bella verkligen skulle bli vampyr eller inte och vad som skulle hända då
Böckerna eller filmen? - böckerna


Angående Twilight filmen:
Hur många gånger har du sett filmen? - ca 10 ggr, minst
Finns det någon scen i boken (twilight) som du tycker att det är tråkigt att dom inte fick med i filmen? - blodprovscenen
vilken är din favoritbild från Twilight? -

Vilken är din favorit låt från Twilights Soundtrack?
- hm.. det har jag inte riktigt funderat på
Vilket är ditt favorit citat i filmen? - "Bella, you are my life now"
Vad gillade du INTE med filmen? - jag absolut HATAR att det ska låta 'klirriklirr' när Edward glittrar i solen. Wtf liksom.. usch! Och jag tycker det är rätt löjligt när han hoppar omkring i skogen. Först tyckte jag inte heller att Edward passade som just Edward, men nu kan jag ju såklart inte se någon annan spela honom :)
Vad blev bättre än du förväntat dig i filmen? - jag hade precis slängts in i "twilightvärlden" så jag hade inte hunnit bygga upp några förväntningar


Angående New Moon filmen:
Hur många gånger har du sett filmen? - 2 ggr hittills. Måånga fler gånger lär det bli :D
Finns det någon scen i boken (New Moon) som du tycker att det är tråkigt att dom inte fick med i filmen? - hm.. jag tycker de fick med det viktiga! Men allt känns förkortat såklart, men inget att göra åt
vilken är din favoritbilder från New Moon? -

tror jag är mkt för med detdär med nästan-kyssar xD)
Vilken är din favorit låt från Twilights Soundtrack? här måste jag iaf säga Lykke Li - Possibility. Väldigt fin och känslosam scen med :)
Vilket är ditt favorit citat i filmen? - oj.. hm. Kanske "it's like a big hole has been punched through my chest". Det är.. hon säger det på ett sådant bra sätt och det är så mycket känsla i det
Vad gillade du INTE med filmen? Igen, 'klirriklirrklirrr' precis i början av filmen. Och att Bella åkte iväg med motorcykelkillen (?). Tyckte jag var lite konstigt. Men annars ingenting :)
Vad blev bättre än du förväntat dig i filmen?- allting, tror jag! Den var mycket bättre än första :)

Antingen eller?!
(Markera ditt svar med fet stil)
Robert - Taylor
Vampyr - Varg
Cullens - Volturi
Emmet - Jasper
Kellan - Jacksson
Ashley - Alice
Rosalie - Niki
Rene - Esme
Charlie - Carlisle

Angående The Cast:
Har du hört någon låt med Robert Pattinson? Vilken är isf din favorit
- nej
Har du hört någon låt med 100 Monkeys? Vilken är isf din favorit? - nej
Har du sett någon annan film med någon av skådespelarna? - jao:

Nikki -Thirteen, the O.C
Kristen - Zathura: A Space Adventure
Robert - Harry Potter
Jackson - the O.C
Cam - the O.C
Christina (gran/Bella) - the 4400 (första avsnittet)
Michael - Underworld 1,2,3
Christopher - Catwoman
Daniel - X-men: the last stand
Gil - Buffy the vampire slayer (inca mummy girl, säsong 2. uselt avsnitt ^^)
Cameron - Juno, The Butterfly Effect
Dakota - Hide and Seek, War of the Worlds, Man on Fire

Vem av karaktärerna i boken skulle du vilja spendera en dag med (som vän) - Jacob :)
Vem av skådespelarna skulle du vilja spendera en dag med (som vän) - hhmm... Dakota Fanning tror jag. Sötlillasyster :D
Vad skulle du göra ifall du såg en av skådespelarna på gatan? - smygfotografera




Till Maja från Ida:
Maja du ska skämmas som inte hört några låtar med Rpatz eller med 100 Monkeys.. Nu BEORDRAR jag dig att gå in i vår kategori "godis"och scrolla ner tills du kommer till två musikbomber.. Dom måste du lyssna på!
Du är där emot JÄVLIGT cool för att du sett så många andra filmer med våra cast-members! *applåd*?

Kommentarer
Postat av: Maja

Ida: jaa.. jag skäms lite, skaa lyssna! :P

haha, tackar för att du tycker jag är cool som sett så mkt :D

2009-12-27 @ 17:58:57
URL: http://http://hypocrite.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0