Veckans Twilightare.. ska vi fortsätta med det?!


- Hur hittade du våran blogg?
Jag sökte på Eclipse på google bilder och då så fick jag fram den!

- Hur gammal är du?
17, men jag fyller 18 år i Januari.


- Hur många av böckerna har du läst?
Jag har läst alla böckerna och det som finns av Midnight sun!

- Vilken är din favorit?
Breaking Dawn, jag älskar verkligen slutet

- Läser du böckerna på svenska eller engelska? Varför?
Först så läste jag alla böckerna på Svenska, men jag har även läst allihop på Engelska. Började med Svenska för det var dom som fanns på biblioteket när böckerna kom (2006 typ) men sen så läste jag dom på Engelska för att det brukar vara mer äkta och så som det ska vara då. 

- Har du läst Midnight Sun?
Japp, flera gånger. Önskar bara att Stephenie kunde ta och skriva klart den snart!

- Har du köpt något annat än böckerna och filmen?
Jag har alla böckerna på Inbunden Svenska, Pocket Svenska (1-3), Pocket Engelska, Inbunden Engelska, Twilight och New Moon med filmomslag, Catherine Hardwick directors Notebook, Special edition Twilight med röd kant, Om jag kunde drömma och När jag hör din röst i Ljudbok med filmomslag, filmen så klart och sen så har jag en tröja med Edward på och en Twilight kalender. 


- Vem är snyggast i hela filmen? (en kille och en tjej)
Om man enbart tänker på Utseendet och inte Karaktären så måste jag nog säga Taylor (Jacob) fast med kort hår och så Nikki (Rosalie) 

- Vem skulle du säga att du är mest lik i the Twilight Saga?
Jag hoppas och tror att jag är mest lik Alice, jag är lika sprallig och konstig som hon. 

- Hur många gånger har du läst böckerna?
Jag har läst alla på Svenska 2 gånger, Engelska 3 gånger fast jag har nog läst Twilight 5-6 gånger på Engelska. 


- Och sett filmerna?
Jag skulle chansa på att jag sett Twilight runt 10 gånger, men jag är inte alls säker. Och New Moon 2 gånger!


- Vilken är din favoritlåt med Rob Pattinson?
Lyssnar typ aldrig på musik, men jag gillar den han sjunger när dom är i ballette studion. 
 
- Har du sett andra filmer med någon av skådespelarna?
Nja, inte så värst många men några. 

Robert Pattinson - Harry Potter

Kirsten Stewart - Nej

Peter Facinelli - Nej

Elizabeth Reaser - Greys Anatomy

Nikki Reed - Nej

Jackson Rathbone - Jag tror jag sett han men kommer inte ihåg i vad

Kellan Lutz - Nej

Cam Gigandet - O.C


- Böckerna eller filmen?
Filmen är underbar men ingenting slår böckerna, ingenting!

- Edward eller Jacob?
I böckerna så är det till 100% Edward, fast om man tänker på skådespelarna i filmen så fördrar jag Jacob, Taylor är snyggare än Robert!

- Emmett eller Jasper?
Emmett, han har ju världens bästa humor. 

- Angela eller Jessica?
Angela, såklart. Jessica är ju bara elak!

- Om du fick välja: Bella som dödlig eller som vampyr?

Vampyr, hon är ju som skapt för att vara vampyr. 


Din/ditt favorit..


Bild:


 
Citat:
Finns så många, fast jag gillar slutet av Breaking Dawn när Bella säger; "Now you know. No one's ever loved anyone as much as I love you"
Och så gillar jag i Twilight, när Edward säger; "If I could dream at all it would be about you. And I'm not ashamed of it"

Scen:
New Moon, när Emmett skämtar om att det är hett att dejta en Äldre Kvinna. Och så när Jacob hoppar in genom fönstret!




Frågan lyder nu..
Vill ni bli veckans twilightare?!
VIll ni att vi fortsätter med detta?!
Kanske skapar nya frågor nu då NM är ute och Eclipse är på väg?
vad säger ni fortsätta eller inte?!

// Ida


Kommentarer
Postat av: Johanna

Får man vara med igen och bli veckans Twilightare



Nej jag kan inte de tuvärr. VILL SÅ GÄRNA DE MEN HAR INTE PENGAR!!!!!!!!!!!!!!!!!

2009-12-04 @ 01:14:23
URL: http://fabulousrobertpattinson.se
Postat av: Johanna

Jag vill jättegärna att ni har veckans Twilightare

och jag vill gärna bli det..... :)

2009-12-04 @ 01:16:34
URL: http://fabulousrobertpattinson.se
Postat av: Viggo

Ja, det tycker jag :)

2009-12-04 @ 06:32:16
URL: http://thetwilights.blogg.se/
Postat av: Frida

Själv tycker jag att ni ska fortsätta,

Det är kul att man får se vad andra tycker och känner ;)

Det skulle va kul att själv får testa :) !



Ha det bäst (Y)

2009-12-04 @ 12:05:54
Postat av: Stephanie

jag vet inte riktigt vad det är.. är det typ som en tävling?

isåfall Sure.. I´ll love to be a twilightare! ;)

om det nu är det då :$

2009-12-05 @ 19:19:47
URL: http://sstteepphhiiss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0