Slå ihop händerna fööööör: Lillebruuuuuuur!

Jag har tvingat min lillebror att läsa Twilight.
Han hade ju ändå sett filmen, gillat den och läser lite "overkliga" böcker i vanliga fall..
Så med den största kniven jag hade tryckte jag upp honom på en pall och tvingade honom att högt läsa de första kapitlet ur Twilight/Om jag kunde drömma!

Nä så illa var det inte, men jag låter nog honom berätta så ni inte får fel bild av mig..



- Första brevet!
Jag heter Joakim och är Idas(gästbloggare) lillebror. Jag är 20år och gick ut gymnasiet i år. Jag bor hemma med mina föräldrar och slipper dela hus med min syster, jag är dock hemma hos henne och hennes pojkvän relativt ofta. Jag har blivit ombedd av min syster att läsa twilight böckerna och sen skriva ner mina tankar om det jag läser. So here it goes!
 
Dag 1: Jag har bara hunnit läst 15 sidor än så länge men jag tycker att inledningen är bra jag har redan fått ett intresse för boken. Jag ska nu ut och fortsätta läsa medans jag väntar på mina kusiner som kommer up from Göteborg."

Dag 2-4: Jag har nyss läst klart " Edward berättar om sitt första möte med Bella. Första anblicken" och "kapitel 1 första anblicken" och lite in på kapitel 2. Jag har inte kommit längre då kusiner från gbg varit över och det har tagit mycket av tiden. Men jag fastnade direkt för vad jag läste, jag gillar att texten är så lätt (har läst 4 engelska böcker nyligen) och att allt är så perfekt detaljerat och hur man får gå in på tankarna på personerna. "



Det var allt han skrivit än så länge. men det kommer mer..
jag pratade nyss med honom och pushade för att han skulle läsa mer till helgen!

Kommentarer
Postat av: Jennilie

Sv: Bra! jag brukar inte vara nervös, men det är väl för att jag är så van vid att resa nu men därimot brukar jag vara taggad ;)

2009-07-08 @ 18:22:44
URL: http://dayswithjen.blogg.se/
Postat av: Jennilie

Ida: Jo jag höll också på svimma då jag såg dom, därför jag var tvungen att köpa dom ;)

2009-07-08 @ 19:03:18
URL: http://dayswithjen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0