Veckans (2:a) twilightare

Eftersom vi har en hel del twilightare på hög inne på Julles mail så kör jag två denhär veckan! Det är som ni kanske märker väldigt lång väntelista på att komma upp på bloggen på veckans twiligtare. Men vill ni försöka i allfall så Maila till [email protected] och säg det till Julia, det kan ju ta ett tag innan ni får svar eftersom hon inte har åtkomst till en dator därborta!



Hur gammal är du?
Jag är 14 år:)

Hur la du märke till Twilight?
Jag ville läsa någon bra bok och gick in på internet och kollade, sen kände jag igen bokomslaget till "Om jag kunde drömma"
så jag chansade bara och köpte den:)

Hur hittade du min blogg?
Jag gick in på bloglovin och sökte "Twilight" där hittade jag den och var fast!:D

Hur många av böckerna har du läst, vilken är din favorit?
Jag har läst alla, "Om Jag Kunde Drömma" och " Så Länge Vi Båda Andas" är mina favoriter.

Läser du böckerna på svenska eller engelska? Varför?
Jag har läst på både engelska och svenska. Jag ville ha en utmaning, och eftersom dom är skrivna på engelska så ville jag ge dom en chans med:)

Har du läst Midnight Sun?
Nej tyvärr..

Har du köpt något annat än böckerna och filmen?
Nej faktiskt inte, lite synd :(

Vem är snyggast i hela filmen? (en kille och en tjej)
Edward helt klart och Alice tror jag :)

Vem skulle du säga att du är mest lik i The Twilight Saga?
Bella! Till både utseendet och sättet.

Hur många har du läst boken?
4 ggr den första och 3 ggr dom andra!

Och sett filmen?
Kanske 10 gånger.

Vilken är din favoritlåt med Rob Pattinson?
"Let Me Sign" och "I'll Be Your Lover Too"

Har du sett andra filmer med någon av skådespelarna?
Bara Robert i Harry Potter.

Böckerna eller filmen?
Vet inte riktigt, jag tror böckerna, men filmen är ju helt otrolig med!

Edward eller Jacob?
Jag är Team Edward!:)

Emmett eller Jasper?
Emmett tror jag, han verkar så rolig!

Angela eller Jessica?
Angela, hon verkar verkligen jätte snäll!

Om du fick välja: Bella som dödlig eller som vampyr?
Både och, historien handlar ju om att hon är människa, men de e ju lite spännande när hon är vampyr med.

Din/ditt favorit..
bild:

 Jag fick inte med någn bild när Julia skickade,
OM du MY läser igen, kan du inte skicka din bild?!

citat:
"If i could dream at all, it would be about you"

scen:
Baseboll scenen och Fight scenen


Känner du någon kille som gillar Twilight?
Hehe, nej mina killkompisar tycket jag är konstig som är så besatt av "The Twilight Saga"

Vet dina kompisar att du är ett fan eller smyger du runt med det?
Dom märker de på mig att jag har förändrats av boken, jag pratar om dom hela tiden och jag säger kanske "Åh idag är de sol, nu jagar Cullens" eller något, haha!:D

Vad säger du om att killar är väldigt emot det här. Skulle du råda killar till att ge böckerna eller filmen ett försök. Varför/Varför inte?
Jag vet inte riktigt, dom killar jag känner skulle nog inte ens ge detta en chans, eftersom det är mesta tjejer som gillar detta, jag tror att killarna inte gillar att
man ser allt från Bellas perspektiv. Dom kanske ville ha lite mer killkomentarer och mer action.

Om du träffade din favorit ifrån Twilight på stan, vad skulle du göra då?
Ingen aning, beror ju helt klart på vem de är. Skulle nog gå fram och be om en autograf eller något, eller bara stå och stirra på dom från avstånd hehe!:D

Din hälsning till andra Twilightare:
Ha en riktigt skön vecka, och jag tycker verkligen att de ska bli kul att möta några av er på " twilight" träffar nu senare i vår!
 



Tack My!


Julia ber om ursäkt även här för förseningarna i svaren. Vem vet, ni kanske träffade My i våras?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0