Neggo - sammanfattningen!

Ni gillar inte (varning för spoilers för er som inte läst alla böcker)....


1 . Att serien slutar allt för lyckligt

2 . I Twilight filmen då Bella ska ha biologi i den nya skolan och hon sätter sig bredvid Edward och han stirrar på henne sådär hela tiden, så ser man ett par vingar bakom Edward! Det r ett uppstoppat djur, men efter att kameran ändrar riktning så ser det ut som att det är edwards vingar, han ser ut som en ängel som stirrar på bella.


3 . Att dom skrockar eller Chuckle i den engelska boken, enligt vissa ska inte vampyrer skrocka.. Tomtar kanske men inte vampyrer!

4.  I trailern när Bella skär sig på presentpappret så trycker hon den mot handen o kaster den ner på marken ser ut som om hon vill få ett sår. och det ser konstigt ut!

5. Att Bella kysser Jacob i tredje boken Eclips - Väldigt många stör sig på det!

6. Att dom inte pratar så ungdomligt, dwet förekommer inge slang och inga svordommar

7. Att Edward är så perfek och räddar Bella hela tiden... Att hon framstår som om hon inte kan ta hand om sig själv!

och min favorit (som jag dock inte håller med om)
Zusanna  tycker (citerar)
8. "jag hatar att rob är världens fulaste och att han förstör hela Edward i filmen. dessutom att bella har så äckligt hemska kläder.  men det jag hatar mest är att börckerna är översatta till svenska!! :@ :@"


underbart.. en super NEGGOperson!
Det var ju dethär Julia var ute efter....


Tack allesammans för att ni delade med er av era neggo-uppfattningar.. Ni är för roliga!

Kommentarer
Postat av: CASSI DA QUEEN

sv; haha gud nej, dt har jag verkligen inte xD jag täntke skriva dt till dig, att man måste ju vara lite indian, men jag tyckte dt lät fel^^ btw, vad hette du på twitter? jag heter cassipossler, ska vi följa varann?^^

2009-06-14 @ 17:16:45
URL: http://casses.blogg.se/
Postat av: lisa

haha vi är kräsna :P

2009-06-14 @ 17:51:31
Postat av: Saga

Fast chuckle kan ju också betyda typ "småskratta". (Slå upp det i en ordbok om ni inte tror mig) Och Bella räddar ju Edward också? I New Moon och i BD skyddar hon ju honom mot Jane och Alec. :P

2009-06-14 @ 20:26:03
URL: http://sagathellman.blogg.se/
Postat av: Victoria

På nummer 6 måste jag bara säga att dom använder slang och svordomar i böckerna på engelska. Personligen så älskar jag dom engelska mer, och det är mycket pga att det är mer slang och så, dessutom glömmer dom små saker här och där i översättningen... =P

2009-06-14 @ 23:13:28
URL: http://twilightfeber.webs.com
Postat av: Trixie

oj det var väldigt negativt där mot slutet.

Hade serien inte slutat lyckligt tror jag folk klagat för det. Ärligt talat, så mycket skit som dom går igenom dessa 4 böckerna tycker jag dom är värda ett så lyckligt slut. Och Bella är ju en person som behöver lite extra bevakning eftersom hon faktiskt är lite klumpig! ;) Ogillar också att hon kysser Jake. Men det blir ju bra tillslut ;)

2009-06-15 @ 00:27:52
URL: http://triix.blogg.se/
Postat av: Anonym

håller med på 5an, haha!

och lite av sista, bella borde skaffa finare kläder! men robert är snygggggg. :D

2009-06-15 @ 13:25:03
Postat av: pernilla

oj, kommentaren var från mig, hehe. :p

2009-06-15 @ 13:25:20
URL: http://ppech.blogg.se/
Postat av: mini

Neej, jag gillar att jacob kysser bella i eclipse :P

men jag håller med om att det ser stört ut när bella skär sig på pappret i trailern!

2009-06-15 @ 14:01:31
Postat av: Jeen

Haha Sista punkten, jag tycker som de flesta andra att Rob faktiskt är snygg men håller helt med om att det är "dåligt" att de är översatta till svenska xD haha inget illa menat mot dem som inte har för lätt för engelskan och vill kunna läsa endå, men översättningar blir aldrig lika bra som orginal:O

2009-06-15 @ 23:40:18
URL: http://jendc.blogg.se/
Postat av: Olivia

nej nu tkr jag att vi bara ska tänka på dom positiva sakerna!

2009-06-16 @ 17:45:35
Postat av: Zusanna

wheey, mitt citat är ägigast :D

btw, syftar detta; "underbart.. en super NEGGOperson!" på meej?



och ska bara nämna en sak. jag ääälskar böckerna. det är filmen jag stör meej på.

2009-06-16 @ 19:04:45
URL: http://zusannas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0