Veckans Twilightare



Hur gammal är du?

Nyss fyllda 15 år :)

Hur la du märke till Twilight?
Jag sa till min kompis att jag ville se filmen! Men hon insisterade på att jag skulle läsa boken först, vilket jag gjorde (:

Hur hittade du min blogg?
Via... någon annan twilightblogg (a) Minns inte vilken...

Hur många av böckerna har du läst, vilken är din favorit?
Jag har läst allat böcker, och.... jag hatar att välja vilken som är min favorit. För alla har något bra i dom (till och med New Moon )

Läser du böckerna på svenska eller engelska? Varför?
Har läst dom på svenska, och lyssnat på dom på engelska (: Jag läste första och andra booken. men jag var tvungen att vänta med den tredje, så då var jag smart nog att ladda hem den engelska ljudboken, så nu har jag alla fyra som ljudböcker, väldigt bra om man blir lätt åksjuk då man reser;)

Har du läst Midnight Sun?
JA! Det lilla som finns

Har du köpt något annat än böckerna och filmen?
Ja , en nyckelring och ett gäng posters. Men jag vet att jag kommer få Alice halsband , ett armband , och kalendern i sen födelsedags present :)

Vem är snyggast i hela filmen? (en kille och en tjej) d
Den där var svår. Jag tycker ju alla är dö snygga. Men... Robert tar min första plats som kille. Och Ashley som tjej :) OCH måste bara tillägga att jag kommer älska New Moon , jag menar.. HAR NI SETT THE PACK? Har redan en favorit ;) <333

Vem skulle du säga att du är mest lik i the Twilight Saga?
Alice, har jag hört iaf :) Är jämt glad , dansar mig fram , och sånt :) Vet inte om jag är lika söt som hon , menmen...

Hur många gånger har du läst boken?
Vilken av dom? Jag har läst första typ... 4-5 gånger. Andra 2 gånger, tredje typ... 6-7 gånger. Och fjärde 4-5 gånger. Är inte riktigt säker

Och sett filmen?
HAHAHHA , eh... Ett 50 tal gånger (a) kalla mig galen , men det är sant, sist jag räknade hade jag sett den typ.. 37 gånger. Och det är flera månader sen.

Vilken är din favoritlåt med Rob Pattinson?
Never think <3

Har du sett andra filmer med någon av skådespelarna?
Ja det har jag! Och jag måste säga att jag blev grymt besviken på Kristen i Twilight efter ha sett 'The messegners'. Hon var grym i den filmen! Tusen gånger bättre än i Twilight , tyvärr.

Böckerna eller filmen?
Lätt böckerna, utan tvekan

Edward eller Jacob?
Ah , hatar att välja. Men edward antar jag

Emmett eller Jasper?
*panikattack* hatar att välja , älskar båda. Men emmet antar jag

Angela eller Jessica?
A N G E L A ! lätt, hatar jessica i New moon. Usch

Om du fick välja: Bella som dödlig eller som vampyr?
Vampyr, =)

Din/ditt favorit..
bild
:
älskar alla bilder! kan inte välja

citat:
''You held out your hand, and I took it without stopping to make sense of what I was doing. For the first time in almost a century, I felt hope.''
Jasper Hale, Eclipse, och '' I stared into her eyes, wide and thick fringe of lashes, and yearned for sleep. Not for oblivion , as I had before, not to escape boredom, but because I wanted to dream. Maybe , if I could unconscious, if I could dream, I could live for a few hours in a world where she and I could be together. She dreamed of me, I wanted to dream of her.'' Edward cullen , midnight sun

scen:
BASEBOLL SCENEN! allt är så bra i den , men en sak jag absolut älskar , är då Jackson håller på med sitt baseboll trä ! så jävla cool han är.

Känner du någon kille som gillar Twilight?
Typ , jag vet en kille som sett filmen och tyckte den var jätte bra. Men en av mina kompisar (en kille) har första boken och jag försöker få han att läsa den.

Vet dina kompisar att du är ett fan eller smyger du runt med det?
HAHA , dom vet utan tvekan , haha. Tror varenda människa i Piteå vet att jag älskar twilight

Vad säger du om att killar är väldigt emot det här. Skulle du råda killar till att ge böckerna eller filmen ett försök. Varför/Varför inte?
Jag blir lite små sur på dom som hatar filmen/böckerna utan ens har sett det, jag går jämt och ständigt och försöker få dom att se den , eller läsa böckerna. Men dom vill inte! nördar. Dom kan ju inte döma något dom aldrig sett/läst.?

Om du träffade din favorit ifrån Twilight på stan, vad skulle du göra då?
Jag säger att jag inte skulle bete mig som en idiot , och skrika. Men det skulle jag nog! men jag vet inte , jag vill ju bete mig som en normal människa och gå fram till dom , be om en autograf, kram, och några kort. Men jag skulle nog släppa ner några tårar nog, jag menar.. det är ju en jätte dröm att få träffa Ashley, Taylor , jackson , Robert , och Kellan. (observera att jag älskar resten också. men jag vill träffa dom där jag nyss nämde)

Din hälsning till andra Twilightare:
Bry er inte om Anti-twilighters, twilight is the one thing that matters ;)

Och helt out of the blue. Skaka av dig allt och släng ur dig vad du vill!
Min fot har somnat, och jag ska göra smoothie nu! Hihi , nu var jag rolig! Men iaf - jag älskar twilight otroligt mycket, det förändrade mitt liv typ... AS mycket. Vilket jag är glad för.


Ja, det här var Evelina och hennes svar! Kolla in hennes blogg här; http://evelinasblogg.devote.se/ 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0