Veckans Twilightare - Sophie

Taack så mycket för the reminder, M! Jag har ju varit borta men det är inget att skylla på för det var verkligen jättelänge sen jag la upp en twilightare.

Vad är det för stil egentligen? Det ska ju faktiskt vara VECKANS Twilightare, eller hur?

Men nu är det dags!!!



 
Hur gammal är du? 
16

NYHET! Hur la du märke till Twilight? 
Den verkade intressant när jag hade sett trailern om den, så jag och min syster gick och kollade på den, och jag blev helt käääär!

Hur hittade du min blogg?
twilight.blogg.se hade dig länkad så jag gick in för att kolla :)

Hur många av böckerna har du läst, vilken är din favorit? 
Jag har läst alla böcker inkl. Midnight Sun.  Breaking Dawn är bäst<3

Läser du böckerna på svenska eller engelska? Varför?
Jag läste de tre första på svenska, sen orkade jag inte vänta på att Breaking Dawn skulle komma ut på svenska så jag läste den på engelska och nu har jag även läst den på svenska ;)

Har du läst Midnight Sun? 
Självklart<3

Har du köpt något annat än böckerna och filmen? 
Tidningar med Twilight posters och en underbar tröja med Edward på

Vem är snyggast i hela filmen? (en kille och en tjej) 
Edward Cullen - Robert Pattinson är helt klart snyggast av killarna..
Sen är nog Alice Cullen - Ashley Green den snyggaste tjejen :)

Vem skulle du säga att du är mest lik i the Twilight Saga?
Oj! Hmm.. antingen Alice eller Bella tror jag;)

Hur många har du läst boken?
För många? haha, njae... men kanske 3-4ggr?:)

Och sett filmen?
Minst 100 ggr.

Vilken är din favoritlåt med Rob Pattinson?
Let me sign

Har du sett andra filmer med någon av skådespelarna?
Kristen Stewart; Speak, The Messengers, Into The Wild
Robert Pattinson; Harry Potter & den flammande bägaren
Kellan Lutz; Stick it, Prom Night
Jackson Rathbone; Avsnittet från CrinimalMinds med honom ;)

Böckerna eller filmen?
Böckerna

Edward eller Jacob?
Edward<3

Emmett eller Jasper?
Jasper<3

Angela eller Jessica?
Angela

Om du fick välja: Bella som dödlig eller som vampyr?
Vampyr :)

Din/ditt favorit...
bild:



citat:
"If I could dream at all... It would be about you" - Edward Cullen

scen:
När Edward ska rädda Bella och han måste dricka av hennes blod, och han inte kan sluta suga i sig det så tänker han tillbaka på hur mycket han älskar henne... Jag får alltid tårar i ögonen när jag ser den scenen, helt underbar<3
 
FLERA NYHETER!
Känner du någon kille som gillar Twilight? 
Nope... ;/

Vet dina kompisar att du är ett fan eller smyger du runt med det?
Jag tror nog att hela stan vet om att jag är galen i twilight vid det här laget ;)

Vad säger du om att killar är väldigt emot det här. Skulle du råda killar till att ge böckerna eller filmen ett försök. Varför/Varför inte?
Jag tycker det är töntigt att killarna är emot det här. Vissa har inte ens sett filmen och säger att den är jättedålig... Avundsjuka för att skådespelarna är så snygga? Jag tycker verkligen att dom ska läsa böckerna och se filmen... Den har lite av allt, den har action och den har romantik och spänning. Det är en underbar film som jag tycker att killar också borde se. Om dom kollar på hur charmig Edward är kanske dom oxå kan bli lika charmiga? haha ;)

Om du träffade din favorit ifrån Twilight på stan, vad skulle du göra då? 
Springa fram och kyssa honom ;) Mohaha! :D

Din hälsning till andra Twilightare:
Ni är underbara och jag antar att vi har samma åsikt; Twilight Rock The World ;D



~ Det där med killarna, det var ju ett toppen svar. Och så har du valt min favoritscen - great!
Tack så mycket för alla svaren Sophie!


Kommentarer
Postat av: Anonym

http://www.secretsinstereo.com/blog/

in och rösta på episode 2 :)

2009-06-01 @ 21:03:08
Postat av: Trixie

Ja faktiskt ser han äldre ut i filmen. Men han ser väldigt bra ut :)



2009-06-01 @ 21:03:21
URL: http://triix.blogg.se/
Postat av: Anonym

kan man kolla om man har skickat in? jag kommer inte ihåg...

2009-06-01 @ 23:07:27
URL: http://ccarlijo.blogg.se/
Postat av: Sophie

åh.. kuul :D

2009-06-02 @ 16:00:44
URL: http://sofiehallstensson.blogg.se/
Postat av: Mika

Jag undrar bara, hur blir man veckans Twilightare? För det är roliga frågor och jag älskar verkligen Twilight så :)

2009-06-02 @ 20:01:59
URL: http://mikalundblad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0