Filmmusik

Jag älskar musiken i Twilight och ser fram emot att få höra vad det blir i de andra filmerna.

Bella's Lullaby - Carter Burwell den låt som i filmen är sången Edward skriver till Bella.



River flows in you - Yiruma är också känd som Bella's Lullaby
En grym låt som jag personligen tycker passar bättre än den riktiga.



Esme's favorite - ? (Robert Pattinson kanske?). Den är i alla fall väldigt fin, speciellt i slutet! (2.55)



Moonlight - Yiruma är många som tycker skulle passa bra i Breaking Dawn.    * Spoliervarning! (läs mer längst ner i inlägget) 




Vad ser du fram emot, har du någon favoritlåt som du kopplar till någon bok eller film? Jag vill jättegärna veta!





Spoilervarningar!



* Många vill att det här ska vara Renesmee's Song som Edward skrivit till henne. Jag tycker att den är så vacker så jag har redan betämt mig för att det här är hennes lullaby!

Kommentarer
Postat av: Madde

Håller med om att River flows in you borde ha varit Bella's Lullaby, för mig är den det fortfarande :)

Moonlight är ju också helt perfekt som Renesmee's Song!

Yiruma's verk passar bra till Twilight serien!

2009-03-25 @ 12:55:14
Postat av: M A R T I N A

jag håller med angående låten till breaking dawn, helt underbar var den :):)

2009-03-25 @ 21:44:34
URL: http://uunsaidthings.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jag älskar låten "Radio Head" (tror jag att den heter...) när Victoria går ner för trappan i slutet av filmen !

2009-03-27 @ 15:24:54
URL: http://finjohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0