Edward + Depp

Vilken tajming tjejer, och killar! Jag skulle se om det är någon bra film eller så på tv och det är det!

Edward Scissorhands4+ ikväll 20.00

Det en himla fin film och Johnny Depp har huvudrollen.

Handling:

Amerikanskt drama från 1990. Edward Scissorhands skapades av en uppfinnare som gav honom allt han behövde för att kunna leva ett fullvärdigt liv utom en sak, händer. Uppfinnaren hann dö innan han var färdig och i stället för fingrar lämnades Edward med knivskarpa saxliknande händer. En dag kommer Peg Boggs till Edwards ensliga slott och hon tar med sig honom hem. Trots att Pegs dotter, Kim, är överväldigad över Edwards charm är det inte alla i staden som välkomnar främlingen med de underliga händerna och Edward upptäcker att det inte är så lätt att starta ett nytt liv.


I rollerna: Johnny Depp, Winona Ryder, Dianne Wiest, Anthony Michael Hall, Kathy Baker, Conchata Ferrell, Caroline Aaron, Vincent Price, O-Lan Jones, Alan Arkin, Robert Oliveri. Regi: Tim Burton.

(källa)


Nu undrar ni säkert varför jag nämner det här?
1. Ni vet Jasper och hans min när Bella kommer hem till dem för första gången?

Inte precis rätt bild men ser ni filmen ikväll måste ni hålla koll på Edwards miner så vet ni vad jag menar ;)

2. Edward som Edward, bara namnet gör mig svag! Hur är det med er?

Kommentarer
Postat av: Anna

Toppenfilm! Har den själv på dvd. Jasper påminer lite om Edward, alltså den Edward som Johnny Depp spelar ;p

2009-05-16 @ 18:24:41
URL: http://blazeofglory.blogg.se/
Postat av: Sophie

Den filmen är så söt :) har den hemma ^^

2009-05-16 @ 19:02:25
URL: http://sofiehallstensson.blogg.se/
Postat av: Anonym

Åhh jag tror inte jag har den kanalen....:(

2009-05-16 @ 19:10:00
URL: http://robpattz.blogg.se/
Postat av: amanda

åh, ja! faktiskt har han samma miner som jasper... eller jasper har samma miner som edward. Haha.



Så fin film, dock med ett dåligt slut. Hm, stör mig så mycket på att de inte blir tsm i slutet. Haha. Men jaja, så är det.

2009-05-17 @ 00:45:08
URL: http://amandaolivia.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0