Gott och blandat



Ja, som ni ser är det många olika åldrar som läser min blogg och det är verkligen JÄTTEROLIGT! Alla är så välkomna :D

UPDATE: en 19- och 14åring ska läggas till! :D
UPDATE 2: + 17 år


Nu har jag en fråga som inte hör till det här...

Ni som läst boken / böckerna först:
- Fick ni en annan syn på det hela när ni såg filmen, vad var en besvikelse och vad tyckte ni var toppen? Jag menar, ni har hängt med sen tidigare och borde fått ett ansikte på alla. Blev ni besvikna när de satte rollerna?

Ni som såg filmen först:
- Fick ni en annan uppfattning när ni började med böckerna. Ni hade ju en bild av hur Edward och Bella osv. såg ut. Tror ni att ni hade föreställt dem annorlunda om ni hade läst boken / böckerna först?

Kommentarer
Postat av: Annchen

Jag läste böckerna innan jag såg filmen och det enda som var en "besvikelse" var väl att i boken så har de förstorat upp hur han glänser i solen tycker jag och sen i filmen så är det inte lika kul att se det som det var att läsa om det.

2009-05-05 @ 09:00:30
URL: http://akirea.blogg.se/
Postat av: Sara

Jag såg filmen först och jag tror att dom flesta karaktärerna hade sett annorlunda ut om jag hade läst boken/böckerna först, förutom Alice och Emmett. Alice och Emmett kändes helt enkelt klockrena :D

2009-05-05 @ 09:26:16
Postat av: Linda

Jag såg filmen först. Jag visste inte att det fans böcker fören efter jag sett filmen. Jag såg karaktärerna som i filmen, med vissa undantag. Som bella t.ex. Jag fick inget grepp om hennes utseende när ag läste boken, trots att jag hade sett filmen innan. Hennes kropp såg jag tydligt, men inte hennes ansikte. jag har hört att de flesta ser sig själv som Bella, det gjorde inte jag. Visst, jag kan relatera till mycket av det hon tycker/känner/säger men jag såg henne inte som mig själv.



jag tror nog att det hade varit annorlunda om jag hade läst böckerna först. Jag hade nog sett karaktärerna på ett annat sätt.



Måste bara tillägga att de verkligen har fångat Alice, Ashley gör ett kanonjobb som Alice. Hon och Carlisle är mina favoriter! ^^

2009-05-05 @ 10:01:32
URL: http://lindanosscire.blogg.se/
Postat av: ida

tror inte bella hade vart så annorlunda.. hon är ganska lik mig i många avseende och man sätter ju oftast delar av sig själv i huvdrollen..



tror inte edwrad heller hade vart så annorlunda men tror dock jacob hade sett helt annorlunda ut!

2009-05-05 @ 10:16:33
URL: http://bjarkstedt.webblogg.se/
Postat av: Kristine

Jag hör till dem som såg filmen först och sen läste böckerna. När jag såg filmen första gången så gillade jag den väldigt mycket och jag såg den sedan på film en gång till innan jag läste böckerna. Böckerna skilde sig ju en aning från filmen men rätt likt ändå tycker jag, mycket bättre än de flesta andra fimer som är gjorda efter böcker. Men efter att ha sett filmen igen efter att ha läst boken så ser man filmen på ett annat sätt och man såg mycket fler detaljer som jag missat innan :)

2009-05-05 @ 10:21:37
URL: http://missskellington.blogg.se/
Postat av: VJ

Jag såg filmen först och sen när jag läste böckerna så fick jag verkligen en annan uppfattning. Det var saker som jag tyckte att dom hade gjort bättre i filmen som t.ex när Bella berättar för Edward att hon vet att han är vampyr..i filmen så sker det liksom i skogen och det är riktigt häftigt, men i boken så gör hon det i bilen.

Men jag såg inte Rob och Kristen när jag läste utan i mitt huvud ser dom annorlunda ut fastän jag sett filmen först, lite konstigt kanske :p



Och eftersom jag såg filmen först så tycker jag att filmen e bättre, vilket typ ingen som läst böckerna först tycker ;)

2009-05-05 @ 11:11:29
URL: http://viktoriastwilight.blogg.se/
Postat av: Emma-Sophia

Jag såg filmen först och läste böckerna efteråt. Självklart hade man fått en annorlunda bild av både Edward och Bella om man hade läst böckerna först och sett filmen sen. Fast jag fick ändå en helt ny bild av dom efter att jag hade läst böckerna. I böckerna har dom mycket bättre kommunikation och passionen är på en helt annan nivå jämfört med i filmerna, där dom knappt rör vid varandra. Ni som sett filmen och läst böckerna vet vad jag menar. Jag säger inte att filmen är dålig, för det är den inte - tvärtom. Men jag tycker böckerna är bättre. :) Fast jag ångrar å andra sidan inte att jag såg filmen först, för det gjorde att jag fick se Robert Pattinsons söta nuna i huvudet varje gång jag läste om Edward, inte helt fel. ;)

2009-05-05 @ 11:51:38
URL: http://levoton.blogg.se/
Postat av: Julia

Jag läste de 2 första böckerna innan jag så filmen men blev ändå förvånad över hur bra dom hade lyckats med filmen. Dock saknar jag scenen när Taylor tror att han ska gå på balen med bella :p

2009-05-05 @ 14:27:27
Postat av: Sofie

Jag såg filmen och läste böckerna sen och jag tror det gjorde att böckerna blev ännu bättre. För när man läser har man verkligen framför sig hur det ser ut eftersom man har sett personerna typ.

2009-05-05 @ 14:48:08
URL: http://annasofiekarlsson.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Jag hade sett Rob som Edward men jag tänkte mig något annat, en som jag verkligen tycker är en kopia på hur JAG tänkte mig edward är tom sturridger (googla) och han är vääldigt snygg! Men sen tycker jag att rob gör han väldigt bra, speciellt rösten!

2009-05-05 @ 15:41:49
URL: http://aprilmongo.blogg.se/
Postat av: Felicia

Jag läste boken först. Jag kan inte säga att jag blev besviken för jag älskar filmen! Men självklart tycker man att de har missat en del scener som borde vart med. Bella var annorlunda i sätter än vad jag hade tänkt mig från boken. Hon känns lite mera naiv i boken medan i filmen är hon väldigt mogen hela tiden.

2009-05-05 @ 17:07:20
URL: http://thetwilightsagaa.blogg.se/
Postat av: Moa

Jag läste boken först, men då visste jag redan hur edward och bella skulle se ut i filmen, eftersom jag sett trailern. Blev faktiskt lite besviken, då filmen inte var riktigt så bra som jag hoppats på och för att dom tog bort min favoritdel ur boken..

Ändå är filmen en av väääärldens bästa, men boken är bara bättra :)

2009-05-05 @ 17:33:14
Postat av: sara

Jag läste böckerna först, men jag läste dom ganska sent och då hade jag redan sett vilka som skulle få rollerna. Men jag tycker de var jätte bra!=)

2009-05-05 @ 17:34:37
URL: http://twilightsara.blogg.se/
Postat av: Jenny

Jag läste boken före jag såg filmen. Innan jag började läsa hade jag bara hört talas om en film som skulle komma på bio med namnet Twilight och som var baserad på boken Om jag kunde drömma. Min kompis ville se filmen på bio så jag och några kompisar gav det till henne i födelsedagspresent, utan att jag egentlien ville se den, haha. Sen fick jag första boken i julkapp och tänkte att visst jag kan läsa den, den har ju ändå fått mycket bra kritik. Sen vr jag fast och kunde int vänta att se filmen, så såg den innan jag såg den med kompisen jag gav det till.



Jag blev lite besviken med filmen eftersom att boken var så pass mycket mer beskrivande och det var massa scener jag hade velat ha med i filmen, men jag verkligen älskade filmen från första gången jag såg den, helt otrolig!



Kram till alla twilighters!



(det var inte meningen att skriva värsta uppsatsen, hoppas det inte gör något haha)

2009-05-05 @ 18:36:03
URL: http://typjennny.blogg.se/
Postat av: Cecilia H.

jag såg filmen först. Tror att jag hade blivit besviken om jag hade läst böckerna först, för då har man ju en egen bild i huvudet hur alla ser ut och så. Sen har man säket en favorit scen i boken som inte kom med i filmen osv.

Kommer nog bli besviken på new moon tro jag. Men den filmen kommer ändå äga, fast inte lika mkt som boken! :D

2009-05-05 @ 21:15:38
URL: http://avcecilia.blogg.se/
Postat av: natalia

Jag läste första boken innan jag såg filmen på bio. Var först skeptiskt men som TUR var gav jag den en chans och det var den tusen gånger värd. Enligt mig så var filmen absolut ingen besvikelse och jag blev kär! Boken sträckläste jag (de andra med) och filmen förstärkte alla mina åsikter. Jag störtgrät under nästan hela filmen då jag helt enkelt blev avundsjuk på Bella som hade Edward. Vem vill inte ha honom liksom?

Nu känner jag att detta blir en ganska lång text? men var bara tvungen att dela med mig.



Detta är första (!) gången jag besöker din blogg och jag har fått ett mycket bra intryck om den. Dessutom har du en urfin header. /Natalia

2009-05-05 @ 21:18:31
URL: http://nataliaholmberg.blogg.se/
Postat av: jennie

Första gången var filmen en besvikelse, men efter någon gång älskar jag den. Men böckerna är ju tusen gånger bättre, många händelse som saknas osv. Men ansiktena tyckte jag inte var så, ungefär som jag föreställt mig faktiskt.

2009-05-05 @ 22:05:34
URL: http://ccarlijo.blogg.se/
Postat av: Caroline

Jag läste alla böckerna innan jag såg filmen. Jag fick inte direkt en annan syn på det, det blev mer som två dimensioner av berättelsen. Jag trodde mina ansikten skulle ändras till film-personernas utseende, men det gjorde det inte. För mig är filmen och boken väldigt olika, jag har fortfarade samma anisikten när jag läser boken som innan jag såg filmen. Om det är något jag ska anmärka på vad det gäller rollsättningen så är det att Kristen Stewart är för söt för att spela Bella, enligt mig. Jag hade tänkt mig att Bella skulle ha ett mer alldagligt utseende :D Sen tycker jag att Edward ska vara ännu snyggare och ännu mer perfekt. Men Robert Pattinson funkar nog bättre än någon annan. Edward är ju inte människa, så jag föreställde mig honom som omänskligt snygg och perfekt xD.

2009-05-10 @ 18:36:30
Postat av: mccullen.

Jag såg filmen först.

Ja, men man hade ju nästan alla karaktärernas utseende i huvudet när man läste böckerna efteråt. Men jag har även en "blandning" av hur de såg ut, dels min egna uppfattning och filmens. Det kunde ha varit annorlunda om jag hade läst boken/böckerna först.

Jag älskar både böckerna och filmen! De är så bra. Jag är helt förälskad i Twilight.

2009-05-10 @ 21:52:27
URL: http://sunshinemcfly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0