Det finns hopp för dagens ungdomar!

Jag avskyr KORKADE ungdomar som inte är allmänbildade och som tycker att böcker är skit.
"Varför ska man läsa böcker om den ändå finns på film?!"



Så när jag fick in så många förslag från er läsare så blev jag VÄLDIGT glad..
Fan, ni är de ungdomar som sjänker oss "vuxna" hopp!
Dethär är böckerna som ni tipsade om
(många som jag blev intresserade av)

 

Outlander (serie) - Diana Gabaldon
Persuasion - Jane Austen
The host -  Stephenie meyer
Sookie Stackhouse (serie) - Charlaine Harris
Vampire Diaries (serie) - L.J Smith
Pilotens Hustru - Anita Shreve
Flicka med pärlörhänge - Tracy Chevalier
Psykopaten/Intensity - Dean Koontz
I månens sken - Dean Koontz
Hungerspelen - Suzanne Collins
Imorgon när kriget kom (serie) - John Marsden
Tillbaka till livet - Alisons Historia
Idolen - Meg Cabot
Shopaholic (serie) - Kinsella
House of night (serie) - PC Cast & Kristin Cast
En prinsessas dagbok - Meg Cabot
Tristan & Isolde (Den som trycktes 1908) - ?
Alla böcker av Marian Keyes
Alla böcker av Cecelia Ahern
Alla böcker av Katarina von Bredow




Så nu måste jag bege mig till bokhandeln och införskaffa böcker :)
Kram Ida!


Kommentarer
Postat av: Johanna

Ida. Handlar alla dom böckerna om det övernaturliga?:). Undra om Sookie Stackhouse böckerna finns i bokhandeln i Haninge;)

2009-11-08 @ 19:44:58
URL: http://diiiiiamondz.blogg.se/
Postat av: Jossy

hungerspelen är skriven av Suzanne Collins, och den är supermegabra! House of Night srien är skriven av PC Cast oh Kristin Cast, också jättebra. vampyrens märke är svenska version av house of night. och en prinsessas dagbok är skrven av meg cabot.

2009-11-08 @ 21:25:08
Postat av: Anonym

Åh, tristan och isolde är så fin, lite svårläst bara, för språket är så gammalt. The host måste jag läsa också, har inte gjort de än, fy skäms

2009-11-09 @ 01:26:20
URL: http://bikisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0