Dagens citat

Please tell me you are not trying to have a sex talk with me, Charlie.
- Bella






Har ni haft "det" snacket, snacket om blommor och bin?!
Var det inte larvligt pinsamt, inte för att sex är något som ska vara prinsamt att prata om.
Det är bara sättet som föräldrar tar upp det på, som om vi inte har en aning om vad sex är..


När jag hade mitt första snack (jo jag hade två.. URK) så var det min MORMOR som försökte tala vett med mig över telfonen. Jag fick panik och svarade bara snabbt:
"Mamma är inte hemma. jag ber henne ringa när hon kommer tillbaka."

Andra gången var det med mamma och jag kan inte förstå hur hon tänkte.
Min familj är ganska frispråkiga och sex har aldrigt vart tabu.. men fan va jobbigt det där var..
Jag tror jag struntar i blommor-och-bin-snacket med mina barn.. bara för att skona dom!

// Ida




Kommentarer
Postat av: Jeen ♠

Hahaha jag slapp faktiskt den delen. Tack och lov. Skolan skötte det bra och jag gav pikar hemma om att vi snackat om de på biologin och blabla. Sen upptäckte mamma att vi faktiskt skyddade oss så tror hon litade på att jag visste vad jag behövde. uhm pinsamt jao xD

2010-01-11 @ 21:52:22
URL: http://jendc.blogg.se/
Postat av: Diana

HAHA nepp har inte haft "det" snacket XD Jag tror mamma fattade att jag redan visste om saker så hon ville nog skona mig, vilket var väldigt skönt haha!

2010-01-11 @ 23:21:00
URL: http://www.confess-it.devote.se
Postat av: Annika

Det är en jäkla tur att jag sluppit det i alla fall...jag tror inte jag skulle klarat av ett sånt snack!

2010-01-12 @ 20:20:25
URL: http://misssaaara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0