Veckans Twilightare: Olivia!

Vem är du?
Vad heter du? Olivia.
Hur gammal är du? 12 år gammal.
Var i Sverige/världen bor du? Kalix.
Hur kom du i kontakt med Twilight? Jag började med att läsa böckerna, efter att min bästis sagt att första boken var väldigt bra.
Hur hittade du oss? Hur länge har du läst bloggen? Jag hittade bloggen genom att söka på Twilight på bloglovin, det var någon gång -  
Har du köpt några Twilightprylar? Jo, jag har rätt så mycket. Jag har en video på Youtube där jag visar alla saker. (Länk)
Är du en öppen Twi-nerd eller smyger du med det? Öppen Twi-nerd. 
Edward eller Jacob och varför? Jacob, för att jag gillar han mycket mer. 
Har du en blogg eller annan URL? Jo, http://oliviasandinpekka.blogg.se.
Skriver/skapar du någon slags fanfiction? Jag har ritat av Eclipse och New Moon framsidan, alltså boken. 
Vem skulle du säga att du är mest lik i Twilight-serien? Jag är inte riktigt jättelik någon, men om jag måste välja så -  
Vem tycker du är snyggast/gulligast i film-serien? (Tjej och kille) -
Vad säger du om att killar generellt är väldigt emot det här (Twilight-serien). Skulle du råda killar till att ge böckerna eller filmerna ett försök. Varför/Varför inte? När någon säger att dom hatar Twilight brukar jag inte bry mig om det. 
Din hälsning till alla andra Twilightälskare...? Ehm, hej! :D 
Din hälsning/uppmaning till alla Twilighthatare där ute...? Jag har inget att säga till dom. 
Och till sist: Har du något på hjärtat? Släng ur dig vad du vill! Hej. ^^


Böckerna:
Hur många av böckerna har du läst? Alla. 
Vilken är din favorit? Breaking Dawn. 
Läser du böckerna på svenska eller engelska? Varför? Jag har läst alla böcker på svenska, och håller på med dom på engelska. 
Har du läst det som finns av Midnight Sun? Jo, eller inte allt. Jag har läst några kapitel men jag borde ta och läsa hela! 
Hur många gånger har du läst böckerna? Alla böcker på svenska nio gånger, och på engelska håller jag nu på och läser dom för första gången, jag har kommit till Eclipse än så länge.
Har du ett favoritcitat? Vilket? I'll be back so soon you won't have time to miss me. Look after my heart - I've left it whit you. - Edward Cullen, Eclipse
Vem är din favoritkaraktär? Jacob, helt klart! 
Böckerna eller filmerna? Böckerna. 

Angående Twilight (filmen):

Hur många gånger har du sett Twilight? Ehm, väldigt många gånger, jag har inte räknat. 
Vilken är din favoritscen från Twilight? Jag gillar scenen i skogen när Edward säger att han är vampyr och när han går ut i solen. ^^ 
Finns det någon scen från ”Om jag kunder drömma” som borde varit med i filmen? -
Vilken är din favoritbilder från Twilight? (Jag bifogade bilden)



Vilken är din favoritlåt från Twilight-soundtracket? Supermassive Black Hole - Muse
Vilket är ditt favoritcitat från filmen? And so the lion fell in love whit the lamb. - Edward Cullen
Vad gillade du INTE med filmen? Jag gillade allt! 
Vad blev bättre än du förväntat dig i filmen? Inget som jag kommer på just nu. 

Angående New Moon (filmen):

Hur många gånger har du sett filmen? Väldigt många gånger, jag har inte räknat. 
Vilken är din favoritscen från New Moon? När Bella och Alice åker till Italien för att rädda Edward. 
Finns det någon scen från ”När jag hör din röst” som du borde varit med i filmen? Vilken? Nej, ingen jag kommer på så där direkt. 
Vilken är din favoritbild från New Moon? (Jag bifogade bilden)



Vilken är din favoritlåt från New Moon-soundtracket? I belong to you (New Moon Remix) - Muse
Vilket är ditt favoritcitat från filmen? What a marshmallow. You should hold out for someone whit a stronger stomach. Someone who laughs at the gore that makes weaker men vomit.
Vad gillade du INTE med filmen? Inget, inget som jag kommer på just nu i alla fall. 
Vad blev bättre än du förväntat dig i filmen? Vargarna. 

Angående Eclipse (filmen)
Hur många gånger har du sett filmen? Väldigt många gånger, har inte räknat. 
Vilken är din favoritscen från Eclipse? Tältscenen, scenen där Cullens och vargarna tränat till fighten
Finns det någon scen från ”Ljudet av ditt hjärta” som borde varit med i filmen? Vilken? - 
Vilken är din favoritbild från Eclipse? (Jag bifogade bilden)



Vilken är din favoritlåt från Eclipse-soundtracket? Whit you in my head - UNKLE ft. The Black Angels
Vilket är ditt favoritcitat från filmen? Let's face it, I'm hotter than you. - Jacob Black
Vad gillade du INTE med filmen? Inget. 
Vad blev bättre än du förväntat dig i filmen? Inget.
 
Angående Breaking Dawn (filmen) *Spoiler*
Hur peppad är du inför Breaking Dawn? (1-100) 100! :D
Vad ser du mest fram emot med BD? Bröllopet, när Bella är gravid och sen i slutet med Volturi. 
Har du någon nedräkning inför BD? Vilken sort? Jag har ingen speciell nedräkning, men jag brukar hålla koll i huvudet. ^^
Tycker du det är bra att den delas upp i två delar? Ja, eftersom då kan dom få med mycket mer. 
Finns det någon scen ur "Så länge vi båda andas" som du VERKLIGEN hoppas kommer med i filmen/filmerna? Första jakten för Bella när hon blivit vampyr. 
Vet du någon låt som skulle kunna passa på BD-soundtracket? Kommer inte på någon. 

Antingen eller...?
(Markera ditt svar med fet stil)
Robert - Taylor
Vampyr - Varg
Cullens - Volturi
Emmet - Jasper
Kellan - Jacksson
Ashley - Alice
Rosalie -
 Niki
Rene - 
Esme
Charlie – 
Carlisle
Angela – Jessica
Mike – Eric

Angående ”The Cast”:
Har du hört någon låt med Robert Pattinson? Vilken är din favorit? Let me sing gillar jag mest. 
Har du hört någon låt med 100 Monkeys? Vilken är din favorit? Jag har inte hört någon låt med dom. 
Har du sett någon annan film med någon av skådespelarna från Twilight-serien? Jag verkligen älskar Remember Me med Robert och The Runaways med Dakota och Kristen. 
Har du sett någon annan film av någon av regissörerna som regisserat Twilight-filmerna? Nej. 
Vem av karaktärerna i boken skulle du vilja spendera en dag med? (som vän) Renesmee, hon är så söt! :3 
Vem av skådespelarna skulle du vilja spendera en dag med? (som vän) Taylor Lautner, bara för att jag är verkligen galen i han! :D 
Vad skulle du göra om du såg en av skådespelarna på gatan? Herregud, jag skulle nog ha börjat gråta, skrika och hoppa av glädje, sen skulle jag springa fram, fråga om jag får autograf och om jag får fota mig med dom. 
Vad skulle du göra om du såg Stephenie Meyer på gatan? Jag skulle verkligen bli jätteglad! Jag skulle springa fram, fråga om autograf och ta bild.



Då var vi igång igen. Tack Olivia!

Nästa vecka är det dags för en ny Veckans Twilightare!

Glöm inte att anmäla er! Skicka era svar på frågorna till [email protected] ASAP!


/Matilda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0