Veckans Twilightare! (Special)

Denna vecka (och troligtvis nästa också) blir lite special. Vi tänkte att ni kanske ville veta lite mer om oss. Därför blir jag (Matilda) Veckans Twilightare och Victoria blir det nästa vecka!

  1. Vem är du:

    Hur gammal är du?
    Svar: Jag är 15 år, fyller 16 i april.
    Var i Sverige/världen bor du?
    Svar: Falun, Dalarna.
    Hur kom du i kontakt med Twilight?
    Svar: Jag erkänner, från början var jag en anti-twilightare. Alla mina kompisar läste böckerna och de försökte få mig att läsa böckerna/se filmen. Jag bestämde mig för att ge böckerna ett försök. Sedan var jag fast. Jag läste ut Om jag kunde drömma på tre dagar och resten av böckerna slukades lika fort.
    Hur hittade du oss? Hur länge har du läst bloggen?
    Svar: Jag googlade efter Eclipse-bilder för kanske lite mer än ett år sedan och kom in på bloggen. Jag läste lite och tyckte det verkade riktigt bra. När de sökte efter en till bloggare tog jag chansen och nu bloggar jag här tillsammans med resten av flocken!
    Har du köpt några Twilightprylar?
    Svar: Jag har dörren full av posters/vykort och sedan har jag alla sakerna som kommit med Twilight/New Moon/Eclipse-filmerna.
    Är du en öppen Twi-nerd eller smyger du med det?
    Svar: Från början smög jag lite, men nu vet alla som känner mig hur galen jag är i Twilight.
    Edward eller Jacob och varför? (Du får inte välja Team Switzerland)
    Svar: Edward, helt klart! Han är snäll och perfekt på alla sätt – jag tycker att Jacob kan framstå som lite elak ibland, och det gillar jag inte.
    Har du en blogg eller annan URL?
    Svar: Jag bloggar här!
    Skriver/skapar du någon slags fanfiction? (Romaner, noveller, bilder, filmer etc.)
    Svar: Jag tecknar/målar och det har blivit några Twilight-relaterade bilder. När/om jag hittar mitt teckningsblock igen (som har försvunnit...) kommer jag lägga upp bilderna här på bloggen!
    Vem skulle du säga att du var mest lik i Twilight-serien?
    Svar: Bella, kanske. Jag är väldigt klumpig (senast idag slog jag i huvudet när jag skulle av bussen) och älskar att läsa.
    Vem tycker du är snyggast/gulligast i film-serien? (Tjej och kille)
    Svar: Robert Pattinson är den snyggaste/gulligast killen. Sedan kommer nog Kristen Stewart/Ashley Greene på delad förstaplats bland tjejerna.
    Vad säger du om att killar generellt är väldigt emot det här (Twilight-serien). Skulle du råda killar till att ge böckerna eller filmerna ett försök. Varför/Varför inte?
    Svar: Jag tycker det är väldigt tråkigt att inte fler killar läser böckerna/ser filmerna och speciellt att de är så extremt negativa emot Twilight när de inte ens har sett filmerna/läst böckerna. Jag skulle nog råda killarna att se filmerna först. Det bästa skulle nog vara om de såg Eclipse eftersom det är mer action i den än de andra filmerna.
    Din hälsning till alla andra Twilightälskare?
    Svar: Keep up the good work!
    Din hälsning till alla Twilighthatare där ute?
    Svar: Sluta hacka på oss Twilight-älskare! Ni vet inte vad ni pratar om...
    Och till sist: Har du något på hjärtat? Släng ur dig vad du vill!
    Svar: Glöm inte att anmäla er till Veckans Twiligtare! ([email protected])

  2. Böckerna:

    Hur många av böckerna har du läst?
    Svar: Jag har läst allihop!
    Vilken är din favorit?
    Svar: Jag gillar När jag hör din röst och Ljudet av ditt hjärta bäst. New Moon eftersom den är så sorglig (jag gillar sorgliga saker) och Eclipse eftersom den är så rolig (ja, jag gillar roliga saker också, jag är inte bara depp).
    Läser du böckerna på svenska eller engelska? Varför?
    Svar: Jag har läst dem på svenska men lyssnat på dem på engelska.
    Har du läst det som finns av Midnight Sun?
    Svar: Japp, det har jag. Hoppas att den kommer ut någon gång för det är så bra! Ett hett tips är att läsa den samtidigt som man bläddrar i Twilight, då förstår man vilket jobb hon har gjort. Alla tankar, blickar och liknande är med!
    Hur många gånger har du läst böckerna?
    Svar: Jag har läst alla böckerna två gånger och sedan har jag självklart läst de bästa bitarna massvis med gånger!
    Har du ett favoritcitat? Vilket?
    Svar: Det vare en röst jag skulle gå genom eld för - eller för att uttrycka sig mindre dramatiskt, en röst jag skulle uthärda ett liv i kallt, oupphörligt regn för. Edward. / Bella
    Vem är din favoritkaraktär?
    Svar: Jag gillar verkligen Alice, hon är så gullig och full i sjutton som min mamma skulle sagt.
    Böckerna eller filmerna?
    Svar: Böckerna, utan tvekan.

  3. Angående Twilight (filmen):

    Hur många gånger har du sett Twilight?
    Svar: Herregud, många gånger. Kanske 15...?
    Vilken är din favoritscen från Twilight?
    Svar: ”Kollaget” precis efter att Edward suger ut giftet är så himla vackert.
    Finns det någon scen i ”Om jag kunder drömma” som borde varit med i filmen? Vilken? Varför?
    Svar: Biten när Bella ska ta blodprov och Edward får för sig att Mike har dödat henne (så jäkla roligt), när Bella skämtar med Edward om att hon tror att han tänker äta henne till frukost och alla gånger Bella lagar mat till Charlie.
    Vilken är din favoritbilder från Twilight?



    Vilken är din favoritlåt från Twilight-soundtracket?
    Svar: Let me sign – Robert Pattinson, men den är alldeles för kort...
    Vilket är ditt favoritcitat från filmen?
    Svar: Jag har inget speciellt, alla är så bra!
    Vad gillade du INTE med filmen?
    Svar: Jag tycker den är bra, men lite för mörk på vissa ställen. Den kunde varit lite roligare.
    Vad blev bättre än du förväntat dig i filmen?
    Svar: Edward, han är så snygg!

  4. Angående New Moon (filmen):

    Hur många gånger har du sett filmen?
    Svar: Kanske 15 där också...?
    Vilken är din favoritscen från New Moon?
    Svar: När Bella ska hoppa/har hoppat från klippan och Edward dyker upp bredvid henne.
    Finns det någon scen i ”När jag hör din röst” som du borde varit med i filmen? Vilken?
    Svar: Jag tycker att de hade kunna gjort Bella ännu mer deprimerad, hon har ju faktiskt förlorat sin själsfrände.
    Vilken är din favoritbild från New Moon?



    Vilken är din favoritlåt från New Moon-soundtracket?
    Svar: Helt klart ”Slow Life” med Grizzly Bears och Victoria Legrand.
    Vilket är ditt favoritcitat från filmen?
    Svar: "I love you. You're my only reason to stay alive... if that's what I am" - Edward 
    Vad gillade du INTE med filmen?
    Svar: Bella kunde ha varit mer deprimerad, men annars var den helt suverän!
    Vad blev bättre än du förväntat dig i filmen?
    Svar: Först var jag lite skeptisk till att de skulle ta med Edward mer i filmen fastän han inte är med så mycket i boken. Men sedan när jag såg det var det bara så bra gjort. Jag älskar att han är som en dimma – lite mystisk.

  5. Angående Eclipse (filmen)

    Hur många gånger har du sett filmen?
    Svar: Cirka 10 gånger kanske.
    Vilken är din favoritscen från Eclipse?
    Svar: När de tränar inför den stora fighten, och när Riley blir förvandlad i början.
    Finns det någon scen i ”Ljudet av ditt hjärta” som borde varit med i filmen? Vilken?
    Svar: När Alice översätter amerikanska nationalsången till arabiska och koreanskt teckenspråk. Det är så roligt!
    Vilken är din favoritbild från Eclipse?



    Vilken är din favoritlåt från Eclipse-soundtracket?
    Svar: Heavy in your arms – Florence + The Machine
    Vilket är ditt favoritcitat från filmen?
    Svar: ”Bella, would you please stop trying to take your clothes off?” - Edward
    Vad gillade du INTE med filmen?
    Svar: Kan inte komma på något speciellt, kanske att Alice inte fick sitta barnvakt så mycket.
    Vad blev bättre än du förväntat dig i filmen?
    Svar: Musiken var jättebra!

  6. Antingen eller...?
    (Markera ditt svar med fet stil)
    Robert - Taylor
    Vampyr - Varg
    Cullens - Volturi
    Emmet - Jasper
    Kellan - Jacksson
    Ashley - Alice
    Rosalie - Niki
    Rene -
    Esme
    Charlie –
    Carlisle
    Angela – Jessica
    Mike – Eric

    Angående ”The Cast”:
    Har du hört någon låt med Robert Pattinson? Vilken är din favorit?
    Svar: Jag har hört alla som går att få tag på. ”Let me sign”, ”I was broken” och ”Never think” är bäst.
    Har du hört någon låt med 100 Monkeys? Vilken är din favorit?
    Svar: Jag har hört någon, men jag tycker inte att de är så bra faktiskt.
    Har du sett någon annan film med någon av skådespelarna från Twilight-serien?
    Svar: Massor! ”Remember me” är fantastisk, jag var helt lamslagen när jag hade sett den. Sedan är ”Into the wild” också en fantastiskt bra film med riktigt bra musik!
    Har du sett någon annan film av någon av regissörerna som regisserat Twilight-filmerna?
    Svar: American pie (ettan, tvåan och ”The wedding”) och ”Om en pojke” av Chris Weitz. Och ”Chicago” av Bill Condon.
    Vem av karaktärerna i boken skulle du vilja spendera en dag med? (som vän)
    Svar: Alice eller Bella, de är så snälla.
    Vem av skådespelarna skulle du vilja spendera en dag med? (som vän)
    Svar: Rober Pattinson. Han är så rolig!
    Vad skulle du göra om du såg en av skådespelarna på gatan?
    Svar: Stanna till och försöka att inte glo för mycket, kanske föröka smygta en bild med mobilen.
    Vad skulle du göra om du såg Stephenie Meyer på gatan?
    Svar: Kanske gå fram och hälsa, men jag vet inte riktigt. Det skulle också kunna bli som i förra frågan.


    Det var allt för denna vecka!

    GLÖM INTE ATT ANMÄLA ER TILL VECKANS TWILIGTARE!

    (
    [email protected])

    /Matilda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0