Veckans Twilightare 4!



- Hur hittade du min blogg?
Någon hade länkat dig på sin blogg, det var en robert pattinson blogg har jag för mig som jag följer via blogglovin. Och jag gillade en otroligt mycket så valde att börja följa den på bloglovin.

- Hur gammal är du?
Jag fyller 18 bast iår.

- Hur många av böckerna har du läst?
Jag har läst alla böckerna på svenska och engelska:)

- Vilken är din favorit?
Åh det är såå svårt, Eclipse är nog min favorit, sedan Breaking Dawn. De är nog på delad första plats.

- Läser du böckerna på svenska eller engelska? Varför?
Jag har dem på både svenska och engelska. Lite kul en bokserie bestående av fyra böcker har jag 10! haha Men köpte Twilight på pocker först sedan ville jag ha den i hårdpärm och köpte fyran på engelska innan den kommit ut på svenska och sedan köpte jag The Twilight Saga set. Jag tycker översättaren gör ett underbart jobb språkmässigt är boken mycket mer intressant på svenska, men jag tycker om böckerna på orginalspråket också.

- Har du läst Midnight Sun?
Yesbox!

- Har du köpt något annat än böckerna och filmen?
Jag inväntar att lite grejer ska komma in på discshop som jag har förbeställt. Så snart!

- Vem är snyggast i hela filmen? (en kille och en tjej)
Robet Pattinson är helt klart snyggast fast Jackson ligger tätt efter. Jag tycker Kristen är vackrast i världen nästan så helt klart henne.

- Vem skulle du säga att du är mest lik i the Twilight Saga?
Alice skulle jag nog säga, eller kanske en blandning mellan Alice, Edward och Jasper. Jasper för jag är ganska duktig på att göra folk lugna, edward för jag ser ner på mig själv väldigt mycket och Alice för jag är ganska sprallig av mig.

- Hur många har du läst boken?

Jag har läst eclipse tre gånger de andra har jag läst två gånger.

- Och sett filmen?
4 gånger, ska se den på onsdag på bio igen!

- Vilken är din favoritlåt med Rob Pattinson?
(I was) broken

- Har du sett andra filmer med någon av skådespelarna?
Kristen har varit min favorit skådespelerska sedan 06 då jag såg henne i filmen Speak. Och det är även en av mina favortfilmer, sedan har jag sett henne i Jumper och Panic room också. Jackson har jag sett i Senior skip day eller vad tusan den hette. Nikki har jag sett i Tretton och Justice.

- Böckerna eller filmen?
böckerna!

- Edward eller Jacob?
EDWARD 110%!

- Emmett eller Jasper?
Jasper.

- Angela eller Jessica?
Angela.

- Om du fick välja: Bella som dödlig eller som vampyr?
Vampyr!
 
Din/ditt favorit..
bild:



citat:
"look after my heart - i've left it with you"

scen:
Min favorit scen är nog när Alice går fram och kramar Bella och säger "you do smell good"


Tack så mycket Luby!

Hennes blogg hittar ni här hon skriver lite om twilight då och då, men även om annat.

Kommentarer
Postat av: Sunny

Tack så mycket. Menar du "inlägget" som i den långa texten eller den texten precis under rubriken.



Som knappt syns menar jag :)

2009-04-02 @ 16:02:03
URL: http://twilight.blogg.se/
Postat av: Emelie

Åh va coolt :D

Kan inte du rekomendera oss?? :D vore supersnällt!

Kram<3

2009-04-02 @ 23:19:29
URL: http://thetwilightsagawe.blogg.se/
Postat av: luby

tack så mycket!:D

2009-04-03 @ 00:40:30
URL: http://buckwheat.blogg.se/
Postat av: nahathai

de går väl nt att ha läst midnight sun för den har ju inte kommit ut?

och hur har du fått tag i midnight sun ? :-) det vill jag veta

2009-04-03 @ 18:57:41
URL: http://thainaha.blogg.se/
Postat av: ebbah

älskar twilight (; hur kan man bli veckans twilightare? :D <3

2009-04-04 @ 13:55:15
URL: http://ffreakys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0