Veckans Twilightare! (höll nästan på glömma)

Vad heter du?
Erica

Hur gammal är du?
fyller 14 den 24 augusti (snart :D)

Hur kom du i kontakt med Twilight?
Det var min syster som hade lånat boken först, jag hade tråkigt så jag "tog" boken och kollade lite i den, och ja, sen var man fast.

Hur många av böckerna har du läs
t, vilken är din favorit?
Jag har läst alla böckerna, men min favorit är nog new moon, det är så mycket känslor i den.

Läser du böckerna på svenska eller engelska? Varför?
Återigen var det min syster som köpte alla böckerna på svenska, hon tröttnade på dem (!) så jag fortsatte och slita ut dom flitigt, sen köpte jag de engelska böckerna, tänkte att jag skulle ge dem en chans eftersom det var "orginalspråket", kan man kalla det så?

Har du läst det som finns av Midnight Sun?
´Ja, två gånger ^^

Hur många har du läst böckerna?
Jag tror, de svenska böckerna fyra gånger, och de engelska två.

Har du köpt några Twilight saker utöver böckerna och filmen?
Gills tidningar? Ritar mest av bilder från internet, istället för att köpa dem ^^

Hur många gånger har du sett filmen?
Jag har kollat på filmen hos min kompis 8 gånger, flera gånger på internet också eftersom jag aldrig fick hem dvd:n.

Böckerna eller filmen?

Böckerna!

Vem är din favorit karraktär?
Edward, är helt förälskad i honom.

Har du hört någon låt med Robert Pattinson eller 100 Monkeys? Vilken är isf din favorit?
Ja, har hört en del av Rob, ingen med 100 Monkeys *tittar skamset ner i golvet*, min favorit är nog never think

Har du sett någon annan film med någon av skådespelarna?
Rob: Harry Potter, The bad mothers handbook, little ashes, the haunted airman
Kristen: Into the wild
Nikki: Minis first time
och några till :P

Vilket team är du på? Edward eller Jacob och varför?
(du får inte välja team switzerland)
Team Edward! Är helt föräskad i honom

Vad är det du såg fram emot mest i den fjärde boken?
Hur det skulle gå på smekmånaden! :P 

Vilket är ditt favorit citat i filmen/erna?

Det blir en klassiker : "...and so the lion fell in love with the lamb.."

vilken är din favoritbilder från filmerna?

Edward är hur snygg som helst, och scenen är riktigt gullig ^^

Finns det någon scen i boken (twilight) som du tycker att det är tråkigt att dom inte fick med i filmen?
Jag hade förväntat mig mer av scenen på ängen.

Är du en öppen Twi-nerd eller smyger du med det?
Jag är nog mer öppen än vad jag tror, jag och min kompis diskuterar twilight varje dag i princip ^^

Vem skulle du vilja spendera en dag med? (som vänner)
Rob eller Taylor, båda två verkar ha otroligt skön personlighet...  

Tycker du att det är okej att jag tar över efter Julia eller skulle hon bara lagt ner allt?
Ja! Du skriver så bra att man blir beroende ungefär, jag går in och kollar på bloggen varje dag ;D

Finns det något du vill hälsa resten av läsarna på den här bloggen?
ehm.... fortsätt kommentera så att bloggen fortsätter.... och... Go team Edward! :P



Ida: Tack för de värmande ordet om min fortsättning här ^^
Om du *peka* vill bli veckans twilightare så skriv in era egna svar på dessa frågor och maila mig på:
[email protected]


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0