Veckans twilightare

Hur gammal är du?
Jag är 22 år

Hur la du märke till Twilight?
Jag hade hört om boken/böckerna innan filmen kom ut men jag såg filmen före jag läste böckerna, mest för att se om jag gillade hela konceptet med vampyrer och så :)

Hur hittade du min blogg?
Jag sökte på twilight bloggar och så kom din upp och jag fastnade direkt. Är inne och kollar flera gånger per dag.

Hur många av böckerna har du läst, vilken är din favorit?
Jag har läst alla böcker. Min favorit är New Moon men Breaking Dawn gillar jag nästan lika mycket.

Läser du böckerna på svenska eller engelska? Varför?
Jag har läst alla böcker på både Svenska och Engelska. Jag läste alla böcker först på engelska (på internet) för jag hade inga pengar att köpa böckerna för, och senare så köpte jag böckerna på svenska. Jag gillar de engelska böckerna bäst.

Har du läst Midnight Sun?
Ja, och jag hoppas Stephenie kommer återuppta skrivandet av den.

Har du köpt något annat än böckerna och filmen?
Jag har köpt en poster på Alice och armbandet som Edward, Emmett och Jasper har i filmen.

Vem är snyggast i hela filmen? (en kille och en tjej)
Edward och Alice

Vem skulle du säga att du är mest lik i the Twilight Saga?
En blandning mellan Alice och Bella. Men mest Alice.

Hur många har du läst boken?
Twilight - 3 gånger på engelska, 2 gånger på svenska
New Moon - 3 gånger på engelska, 3 gånger på svenska
Eclipse - 2 gånger på engelska, 1 gång på svenska
Breaking Dawn - 3 gånger på engelska, 3 gånger på svenska
Midnight Sun - 3 gånger

Och sett filmen?
3 gånger på bio. Oändligt antal gånger på datorn då jag laddade hem den nästan direkt efter första biobesöket.

Vilken är din favoritlåt med Rob Pattinson?
"I was broken"

Har du sett andra filmer med någon av skådespelarna?
Kristen Stewart:
Jumper
Cutlass
Into the Wild
The Cake Eaters
Speak
Panic Room
Robert Pattinson:
Harry Potter and the Order of the Phoenix
The Bad Mother's Handbook
The Haunted Airman
Harry Potter and the Goblet of Fire
Ring of the Nibelungs
Vanity Fair
Billy Burke:
Fracture
Nikki Reed:
Lords of Dogtown
Tretton
Kellan Lutz:
Generation Kill
Peter Facinelli:
Hollow Man II
Elizabeth Reaser:
Greys Anatomy

Böckerna eller filmen?
Böckerna utan tvekan

Edward eller Jacob?
Edward!

Emmett eller Jasper?
Jasper!

Angela eller Jessica?
Angela

Om du fick välja: Bella som dödlig eller som vampyr?
Vampyr

Din/ditt favorit..
bild:

INGEN BILD?!
Återkom ifall du läser detta så kan vi lägga in en bild!

citat:
"I can feel what you're feeling now - and you are worth it".
Jasper Hale, Twilight, Chapter 19, p.404

scen:

När Edward kommer med volvon för att rädda Bella i gränden

Känner du någon kille som gillar Twilight?
Nej inte än men jag försöker få min lillebror intresserad.

Vet dina kompisar att du är ett fan eller smyger du runt med det?
Mina kompisar vet absolut att jag är beroende. De säger att jag har OCD - Obsessive Cullen Disorder, det är jag nästan lite stolt över!

Vad säger du om att killar är väldigt emot det här. Skulle du råda killar till att ge böckerna eller filmen ett försök. Varför/Varför inte?
Absolut. Böckerna och filmen innehåller både intriger, action, specialeffekter och kärlek. Böckerna och filmen handlar om så mycket mer än bara kärlek.

Om du träffade din favorit ifrån Twilight på stan, vad skulle du göra då?
Om jag träffade Ashley (Alice) så skulle jag be om en autograf och en ge henne en kram. Ge henne komplimanger för den fina och underbara tolkningen av Alice som hon gör i filmen/filmerna. Om jag träffade Jackson (Jasper) skulle jag verkligen berömma honom både för han rolltolkning som Jasper i Twilight men också han underbara skådespeleri i ett avsnitt i Criminal Minds (kan starkt rekommendera det avsnittet han medverkar i).

Din hälsning till andra Twilightare:
Det är en underbart att få ta del av denna Twilight värld och jag hoppas att vi aldrig kommer bli för gamla för denna fina saga.

 

Och helt out of the blue. Skaka av dig allt och släng ur dig vad du vill!
Kan inte bara NEW MOON komma ut nu, tack. Eller i alla fall en trailer. Jag håller på att dö av längtan.
Jag tackar för denna underbara blogg och vill ge alla en stor vår kram :D


Tack Sara!




Haha snacka om att det är långa köer för de som vill vara med som twilightare. Hon gav oss en vårkram, men jag tror nog att hon kanske ändrar den till en sommarkram? Tack för dina fina ord om bloggen, hoppas du fortfarande tittar in! Och gör du det, let us know ifall lillebror gillar/gillade boken om du fick honom att läsa. Han kan få vara med i Dagboksprojektet precis som min stackars lillebror gör.


Kommentarer
Postat av: Sabine

Jag vill också vara med xD

2009-07-13 @ 16:12:12
URL: http://blogg.vetauriel.se
Postat av: FT9

Åh jag skulle ochså gärna vilja bli "veckans twilightare" hur gör man för att bli det? (:



Kramar

2009-07-16 @ 00:39:14
URL: http://bombarda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0