Michael Jackson 580829 - 090625

Jag vet att ni redan vet men jag känner mig skyldig att säga något. Så om vi lämnar Twilightbubblan en stund och tar oss en titt på verkligheten.

The King of Pop är död!

Jag har aldrig träffat honom eller varit på en konstert men han har ju alltid funnits runt omkring så länge jag funnits. Han är grymt duktig på det han gör och har en sjukt bra röst. THE KING of POP! Han försvann för tidigt och finns inte mer. För mig är han en av de största även om jag inte är det galnaste fanet. Men han var omtyckt och älskad!

Hur han dog är ännu inte riktigt klart men i torsdags dog Michael Jackson, 50 år gammal - och lämnade en värld i sorg och chock bakom sig.

Enligt nydailynews.com är det här samtalet som 911 tog emot.

President Ronald Reagan presents Jackson with an award for his work against drunk driving in 1984.
Reagan och Jackson - 1984

Jackson is seen in this undated file photo with his pet chimp Bubbles and a bulldog.
Apan Bubbles, en bulldog och Jackson

Michael Jackson shows off his signature moves at a concert in 1986, one year before he released his follow-up to "Thriller", "Bad".
Jackson - 1986

Michael Jackson in concert at Madison Square Garden in 1988.
Jackson - 1988

Jackson appears before the press in 1988 in New York. His hit, "Man in the Mirror", appeared in the charts that same year.
Jackson - 1988

President George Bush meets with the singer in 1991.
Jackson och Bush - 1991

Jackson performs with Justin Timberlake at Jackson's "30th Anniversary Celebration, The Solo Years" Concert in 2001.
Timberlake och Jackson - 2001

Michael Jackson thrills a crowd of 98,000 at halftime during Super Bowl XXVII in 1993.
Uppträder här för 98 000 personer - 1993

Jackson, with sisters LaToya, left, and Janet , leave the courthouse during a lunch break in a pretrial hearing in Michael Jackson's molestation case in Santa Maria, Calif. on Aug. 16, 2004.
LaToya, Michael och Janet Jackson - 2004

Jackson arrives with his mother Katherine for a hearing in the molestation trial.
Jackson och mamma Katherine

Jackson represents the United States at the World Music Awards in 2006.
Jackson - 2006

Jackson announces plans for a summer tour at the O2 Arena in London, England on March 5, 2009.
Jackson - 2009

Michael Jackson is seen in file pictures from top left, 1971, 1977, 1979, and bottom left, 1983, 1987, and 1990.
Jackson - 1971, 1977, 1979 (uppe) och 1983, 1987, 1990 (nere)


~ Vad har han haft för roll i ditt liv?
~ Hur kommer du minnas Michael Jackson?


* Jag kommer uppdatera det här inlägget imorgon med era favoritlåtar så tipsa mig nu

UPDATE:
Här kommer låtarna! De flesta funkade inte att "bädda in" men det är bara klicka på titeln

Thriller
Beat it
Bad
The way you make me feel
Black or white
Billie Jean


Earth song


Har ni fler måste ni säga till, jag uppdaterar här hela dagen!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag har lyssnat på han sen jag var liten, och han har verkligen berört mig eftersom att jag älskar att sjunga och dansa, och jag har fått sån inspiration av honom. Han kommer alltid minnas som the king of pop, och han har gjort så sjuuukt mycket för musiken tycker jag. Rest in peace.

2009-06-28 @ 01:02:34
URL: http://bikisen.blogg.se/
Postat av: Josse

Beat it är grym:)

2009-06-28 @ 01:19:42
Postat av: H A N N A | [ e s t h . b l o g g .s e ]

Ställ gärna en fråga i min frågestund,

skulle vara superkul! Hoppas att du

får en toppenbra söndag, massa kramar

http://esth.blogg.se

2009-06-28 @ 04:59:10
URL: http://esth.blogg.se/
Postat av: Jennilie

Jag gillar Thriller.



Sv: Ja alltså USA verkar GRYMT!!! :D Du beskrev allting väldigt bra! Haha tyvärr har jag inte pengarna för att betala men vore jag rik kanske du hade fått hänga med, hah.



Hmm, ja alltså USA står ju högt på listan, men jag skulle gärna se Afrika också men USA blir absolut första hands valet!

2009-06-28 @ 09:41:22
URL: http://dayswithjen.blogg.se/
Postat av: Jennilie

Sv: Nä jag vet, gaaaanska drygt! Men, fick just det braiga beskedet att bagaget kommer levereras till mitt hem här idag just efter lunch, pjuh! :D Din tumhållning hjälpte nog.

2009-06-28 @ 09:43:12
URL: http://dayswithjen.blogg.se/
Postat av: Linn

Jag älskar honom. Kan verkligen inte förstå att han är borta! fan! :( Mina favorit låtar är iaf: "the way u make me feel", "Billie Jean", "Thriller", "Beat it", "bad" ... =)

2009-06-28 @ 10:48:18
URL: http://linnorlin.blogg.se/
Postat av: Sophie

Jag har lyssnat på Michael Jackson så länge jag kan minnas! Han har lixom alltid varit med.. Även ifall jag inte är ett stort fan av just honom så älskar jag hans låtar och han är grymt bra! Jag kommer alltid minnas honom som legenden the king of pop! Han är gryym!

R.I.P<3

2009-06-28 @ 11:28:42
URL: http://sofiehallstensson.blogg.se/
Postat av: Saga

Finns ingen större inom popen. Det kommer förmodligen aldrig göra det heller. Nu har världen förlorat ännu en av dess mest talangfulla människor.

Men man ska alltid minnas MJ för alla bra saker han gjorde. Och vara tacksam FÖR att han gjorde det.

Rest in true peace.

2009-06-28 @ 18:53:13
URL: http://sagathellman.blogg.se/
Postat av: Kia

KING OF POP! sörjer verkligen hans bortgång, han var en underbar person. jag skiter i vad folk tycker och tänker om honom, jag älskar verkligen honom och hans musik. rest in peace michael

2009-06-28 @ 18:57:29
URL: http://kiiaw.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0