Veckans twilightare



Hur gammal är du?
- Jag fyller 17 i Oktober.

Hur lade du märke till Twilight?
- Många utav mina kompisar var helt sålda till Twilight medans jag mest tyckte det var töntigt. En kompis ville gå på filmen precis när den kom, men jag tackade snällt nej och himlade med ögonen mot denna underliga berättelse. En vampyr och en människa, vart fanns det logiska?! Men jag lånade den första boken utav en kompis, mest för att bevisa att man kunde läsa den utan att bli helt galen.
Sedan dess har jag fastnat.

Hur hittade du min blogg?
- Genom en annan blogg.

Hur många böcker har du läst? Vilken är din favorit?

- Jag har läst alla böckerna. Jag vet faktist inte vilken som är min favorit, alla är bra på sitt sätt. Men det är mellan trean och fyran. Och femman, eller tja det som finns utav den. Kan inte välja...

Har du läst böckerna på svenska eller engelska? Varför?
- Jag läste alla först på svenska för det var de upplagorna mina kompisar och skolansbibliotek hade. Sen läste jag de tre första på internet på engelska för att mina kompisar ville ha tillbaka böckerna efter ett tag.

Har du läst Midnight Sun?
- Ja, den var fin. Hoppas hon skriver klat den bara, jag vill läsa hur han tänker på ängen och när Bella träffar familjen för första gången.

Har du köpt något annat än böckerna och filmen?
- Nej, är för snål. :P

Vem är snyggast i hela filmen? (en kille och en tjej)
- Åhh, jag tycker Robert är den hetaste skådespelaren, men inte i filmen. Snyggast är nog Charlise och Alice.

Vem skulle du säga att du är mest lik i the Twilight Saga?
- Jag är nästan lika klumpig som Bella, men mest lik är jag nog Esme. Jag får ofta höra att jag är lite utav en mamma... Om du menar utseendet så är nog mitt hår ganska likt Victorias.

Hur många har du läst boken?
- Jag har bara läst alla från pärm till pärm en gång, men sedan läser jag gärna mina favoritdelar om och om igen.

Och sett filmen?
- 7 gånger kanske.

Vilken är din favoritlåt med Rob Pattinson?
- Enkelt, I was broken!

Har du sett andra filmer med någon av skådespelarna?
- Harry Potter (trots att jag inte ens visste att Rob var med i filmen förns för kanske en månad sedan), Tretton, Grey's Anatomy, The War At Home (Jackson är så sööööt som Dylan) och så en film som jag inte kommer ihåg vad den heter men pappa Cullen är med i den iaf.

Böckerna eller filmen?
- Böckerna!

Edward eller Jacob?
- Edward! För Jacob är så taskig ibland...

Emmett eller Jasper?
- Jasper.

Angela eller Jessica?
- Angela.

Om du fick välja: Bella som dödlig eller som vampyr?

- Som vampyr.

Din/ditt favorit..
bild:


citat:

Jag har så många! Vissa är finare på engelska, andra på svenska. Hela Klocktornekapitlet är fyllt av fina citat men detta är nog min favorit:
"You smell just exactly the same as always," he went on. "So maybe this is hell. I don't care. I'll take it."

scen:
- Baseboll scenen! Fast i boken, om man nu kan kalla det scen, så är det vid klocktornet när han ska ta livet av sig.

Känner du någon kille som gillar Twilight?
- Ja, det gör jag. Ett par faktist.

Vet dina kompisar att du är ett fan eller smyger du runt med det?
- De vet, men jag smyger med det i alla fall.

Vad säger du om att killar är väldigt emot det här. Skulle du råda killar till att ge böckerna eller filmen ett försök. Varför/Varför inte?
- Jag vet inga killar som är emot denna bok mer än andra tjejböcker. Men om de vill vara emot den så får de väll det, jag tvingas ju inte älska saker osom är typiskt killiga Böckerna är mer tjejiga än vad filmen är. Men en utav killarna jag vet som läste boken skrattde mest åt filmen, så tydligen var dens action inte så bra. Men läs boken, och den är för hemska, sluta! Likadant med filmen.

Om du träffade din favorit ifrån Twilight på stan, vad skulle du göra då?
- Jag skulle försöka hålla mig lugn. Fast jag har väldigt lätt för att gråta så troligen skulle tårana komma och jag skulle bli som Andy Morris (gjorde världens bästa intervju med med Robert Pattinson.) Hehehe. :D

Din hälsning till andra Twilightare:
- Kolla in Andy Morris intervjun med skådespelarna i Twilight!


Här har vi Elin och hennes blogg hittar ni här; http://georgious.blogg.se/

Kommentarer
Postat av: Fanny

Vilken rolig blogg! Älskar Twilight! :)

2009-06-17 @ 20:51:29
URL: http://fannyhugosson.blogspot.com
Postat av: Josefine

Hej Ida och Julia! jag vill också bli veckans bloggare eller vad det nu hette, men hur gör man för att bli det?

Postat av: Johanna

Har en fråga. Vilken är din favorit bok i Twilight sagan?:).

2009-06-17 @ 21:36:11
URL: http://diiiiiamondz.blogg.se/
Postat av: Trixie

Hade också gärna blivit veckans Twi ;)

2009-06-18 @ 11:13:41
URL: http://triix.blogg.se/
Postat av: Elin, denna veckans Twilightare

Jag råkade skriva fel adress till min blogg. georgious.blogg.se är den rätta. :D

2009-06-18 @ 12:51:37
URL: http://georgious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0