Min nya snygga design!

För några inlägg sedan bad jag om hjälp med en ny design till thetwilights. Det var några som ville hjälpa till men bara en där det gått så långt som till en färdig! Keep going ni andra, var inte rädda för att ge era förslag bara för att jag valt den här. Kan alltid byta för lite variation.



Hur som helst är jag jättenöjd med denna. Snygg va? Och precis som jag lovade skulle jag fixa ett sätt att tacka, vilket jag såklart gjort! Jag satte ihop lite frågor och nu tackar jag Ida ännu en gång för ett helgrymt jobb!



Okej, jag tänkte att vi börjar lite enkelt. Hur gammal är du?
Jag är 15 år gammal, fyller år i oktober.

Hur hittade du min blogg?
Jag läste kommentarer i en blogg, där du hade kommenterat något om din blogg så jag gick in och kollade på den.

Vad har du att säga om åldersgränsen(15år) på bio?
Jag tycker 15 år åldersgräns på bio är ganska idiotiskt. Om det är nån film som filmbolagen tycker är olämpliga för barn under 15 så kan ju föräldrarna bestämma om barnen får gå å se filmen. Eget ansvar helt enkelt.

Är du en av dom som såg du filmen eller läste böckerna först?
Min kompis hade tjatat på mig att jag skulle läsa böckerna när dom ganska nyligen hade kommit ut på engelska, alltså inte på svenska, men jag tyckte dom lät så dåliga :P Men jag läste faktiskt 1a kapitlet dagen innan jag såg den på bio! Så det blev filmen först.

Den klassiska frågan måste ju ställas. Vem skulle du säga att du är mest lik?
Jag nog säga Alice :P Jag är den där spralliga tjejen som alltid är positiv. Får faktiskt höra ibland, på skoj, "Hur kan någon som är så liten, vara så irriterande", som Edward säger till Alice i någon av böckerna ;P

Haha okej! Hur många av böckerna har du hunnit läsa?
Jag har läst alla böcker på engelska, och de tre första på svenska. Även de publicerade kapitlerna av Midnight sun. Vill läsa hela!

Ja, det vill vi alla, hoppas hon bestämmer sig för att skriva klart den! Har du hittat någon favorit bok då?
New Moon är nog min favorit. Lagom komplicerad och lagom mysig! Jakob är en av mina favorit karaktärer, och i New Moon så är han bara hur härlig som helst. I 3:an och 4:an blir man bara så irriterad på honom, han vill Bella hennes bästa, men kom igen, han gör det ju inte precis enkelt för henne när han håller på som han gör :P

Jag kan hålla med dig om Jacob, han borde tänka mer på Bella.
Vissa läser dom flera gånger...
Hur många gånger har du läst böckerna?
Böckerna har jag bara läst en gång, fast jag laddade ner ljudböckerna på engelska, så man kan ju säga att jag läst böckerna 3 gånger. Haha ojdå de har jag faktiskt inte tänkt på :P

Och filmen?
Filmen har jag sett 12 gånger... Haha, 3 ggr på bio ;)

Ojdå, nu börjar jag undra om jag ens får kallas för Twilightfan!  Har du köpt något förutom filmen eller böckerna som har med Twilight att göra?
Hahaha! ;P Nej det har jag inte, jag är inte något sånt där total-galet fans, jag tyckte bara att twilight serien var så himla mysig å så! En bra film, å bra böcker helt enkelt ;)

Hur ser du på vampyrer nu, är det annorlunda än hur du tänkte förut? När vi levde i "livet innan Twilight" xD
Ja det är klart att jag har fått en ny syn på dom, i alla tidigare filmer med vampyrer, så har dom varit elaka döda läskiga typer. Men nu är dom ursnygga och coola!

Kunde nog inte sagt det bättre själv! Berättelsen har trollbundit hela världen och vem skulle inte vilja vara ursnygg och cool? Kanske lämpligt om vi tar lite om Robert Pattinson då, han är ju ändå den vampyren med stort V när vi snackar snygg! Rob har en musikalisk sida och några av hans låtar finns med i filmen, men har du hört dom andra?
Jag har hört alla hans låtar, och jag ber till gud att han gör många, många fler! Jag älskar hans röst, den är verkligen unik och så mysig! När vi satt på premiären så hade jag och min kusin lyssnat på Never think och Let me sign på youtube tidigare, och när dom spelades i filmen så satt vi där å pep så förtjusta haha :P

Hehe låter mysigt! Jag snappade inte upp att det var hans låtar förrän senare ;) Men hur fick du upp ögonen för hans musikaliska sida. Genom din kusin?
Jag satt bara och kollade runt på youtube, och sökte på Rob, å där var dom!

Vilken är din favoritlåt?
Min favoritlåt är nog Never think eller I was broken :)

Vem är snyggast i hela filmen? Du får välja en kille och en tjej.
Edward och Bella tror jag :P
 
Är det ett ärligt svar, eller bara för att du "förväntas" svara så? ;)
Det är ett ärligt svar, men de beror på, ibland är Jakob snyggare. Men bland tjejerna så tycker jag faktiskt inte att någon är sådär överdrivet snygg. Såklart ser alla bra ut, men det är ingen riktigt "wow!"

Okej, jag tror dig! Hm... Har du skickat ett fanmail till någon?
Nix, inga fanmail :P

Böckerna eller Filmen?
Böckerna tror jag. Filmen var en av dom bästa jag sett, men den kunde ha varit gjord såååå mycket bättre, jag gillade inte regissören.

Bella som vampyr eller Bella som "dödlig"?
Bella som dödlig. Det är ju de som det hela går ut på, hon är dödlig, han är vampyr. Förbjuden kärlek!

Edward eller Jacob?
Jakob! Jag gillar mer spontana killar som man kan ha roligt med, Edward är som lite stel eller vad man ska säga.. Han är den romantiske, men Jakob är roligare.

Emmett eller Jasper?
Emmett. Haha jag älskar hans råa humor och hur han älskar att göra Bella generad :P

Angela eller Jessica?
Jessica, Angela är så stel :P

Och sista frågan, ditt/dina favoritcitat vill vi gärna höra!
Oj den var svår... måste få säga tre citat!

"If i could dream, it would be about you." - Edward
"Look after my heart, I've left it with you" - Edward
"The clouds I can handle, but I can't fight with an eclipse." - Jakob


Tack så jätte mycket Ida och hoppas att du fortsätter läsa min blogg!


Kommentarer
Postat av: love

hej hej :) Vart laddade du ner ljudböckerna?

2009-03-03 @ 15:31:50
Postat av: Svar

Hej love Nu är det ju så att det var Ida som laddade ner ljudböckerna så jag kan inte svara på det... Hoppas du hittar dom på annat sätt!

2009-03-03 @ 15:35:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0