Otroligt?!

Titta tjejer - det finns killar som läser Twilight!! De flesta kanske inte pratar högt om det eller så men visst finns dom där ute ;) Här är en kille som kommenterat ett inlägg och jag frågade om han vill vara med i en intervju. Självklart ställde han upp och så här såg det ut;


Läser du någon annan blogg som handlar om Twilight?
Kollar lite då och då i sagathetwilight.blogg.se också

Hur hittade du min?
Tror det var genom den bloggen

Har du läst eller sett Twilight någon gång (i smyg kanske)?
*'viskar'* ja men säg de inte till någon...
Haha ne men jag har läst alla böcker, de tre första på svenska och Breaking Dawn på engelska. Har filmen på datorn och har sett den... tre gånger kanske. Tyvärr aldrig på bio eftersom den inte gick där jag bor.
 
Känner du någon (kille) som läst/sett den?
Känner ingen som läst den vad jag vet. Känner några som iallafall har sett trailern men har nog inte hört nåt vidare positivt som ja minns^^
 
Vad tycker du om själva grejen, vampyrerna här är ju inte som vanliga vampyrer. Nu vet jag inte hur mycket du vet men, ja svara på det du kan :P
Det är ju minst sagt ett udda perspektiv som Stephenie skriver ur. Men utan själva "vegetarian-grejen" hade det ju inte vart samma sak så jag gillar den. Varje saga måste ju ha något unikt.

Har du några kloka saker att säga till oss tjejer som liksom lämnat jordens yta?
Haha, kloka och kloka... Jag får ärligt säga att hela Twilight-grejen har stigit många åt huvudet. Man hör många tjejer (inte alla men en hel del) som går runt och dagdrömmer om Edward och Jacob och verkligen tror att dom har en stor chans att få gifta sig med dom osv osv... och det tycker jag känns sjukt överdrivet men sen vet jag ju inombords att de inte bara är så med just dom här skådisarna/karaktärerna så man har ju lite överseende iallafall :P

Skulle du kunna se det här ur vårt perspektiv? Hur skulle det se ut då?
Vi killar har sjukt svårt att förstå oss på tjejer oavsett vad de gäller så njae kan nog inte se de ur erat perspektiv riktigt xD Men antar att jag hade vart ungefär likadan om jag hade vart tjej så de ligger väl i generna så man kan väl inte riktigt skylla på er heller ;)

- Vilken är din favorit?
Som kille har man nog lättast att identifiera sig med en kille och för min del är de Edward så de får bli honom. Dessutom är ju han trots allt själva "hjälten" :P

- Läser du böckerna på svenska eller engelska? Varför?
Har läst de tre första på svenska och Breaking Dawn på engelska. Jag var lat och började läsa på svenska men är jag kom till BD så hade den inte kommit ut än så de fick bli engelska.

- Har du läst Midnight Sun?
Nej, men de blir säkert de också nån gång

- Har du köpt något annat än böckerna och filmen?
Nej

- Vem är snyggast i hela filmen? (en kille och en tjej)
Kille: hm... de blir nog Edward eller Emmett
tjej: de får bli Alice

- Vem skulle du säga att du är mest lik i the Twilight Saga?
Vet inte... har jag fått höra av flera att jag är lik Robert Pattinson så de får väl bli honom och efter alla tjejer som jagar han så klagar ja inte på att bli jämförd med han xD haha

- Har du sett andra filmer med någon av skådespelarna?
Har sett Kristen i Jumper, Rob från Harry Potter och Kellan i Accepted. De är vad jag kommer på nu.

- Böckerna eller filmen?
Böckerna helt klart eftersom det finns så mycket mer detaljer där. Men filmen är också väldigt bra förståss.

- Edward eller Jacob?
Edward utan tvekan. Tycker inte det minsta om Jacob

- Emmett eller Jasper?
Emmett

- Angela eller Jessica?
Angela

- Om du fick välja: Bella som dödlig eller som vampyr?
Vampyr
 
Din/ditt favorit..
bild: för närvarande:



Lite spoiler varning för er som inte läst Breaking Dawn!

citat: "I've been waiting a century to marry you, Miss Swan." (Edward, Breaking Dawn)

scen: Slutstriden i spegelrummet


Den grymma killen som nu officiellt berättat att han läser och inte har något emot Twilight heter Robert och är 20 år. Vill ni läsa hans egna blogg gör ni det här.

Så nu tackar jag Rob så mycket för det här och hoppas att det kanske dyker upp flera killar i fortsättningen!

Kommentarer
Postat av: Josefine

Hei.

Din blogg är mys.

2009-03-24 @ 19:40:41
URL: http://omjjagkundedromma.blogg.se/
Postat av: twilightsverige

Sv: Okej, ;) Man blir inte besviken :) pusspuss

2009-03-24 @ 20:07:36
URL: http://twilightsverige.blogg.se/
Postat av: Sandra

Gulligt med killar! :D

2009-03-24 @ 21:32:25
URL: http://sagathetwilight.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0