Veckans Twilightare 12

Här har vi Jenny Lundberg och hennes svar, enjoy!

- Hur hittade du min blogg?
Jag tror att det var genom en kommentar eller liknande

- Hur gammal är du?
Jag är 15 år men fyller 16 i höst!

- Hur många av böckerna har du läst?

Jag har läst dom alla, men dock inte hela Midnight Sun, men vet inte om den räknas?
- klart den räknas!

- Vilken är din favorit?

Jag verkligen älskar hela serien, dom är helt underbara, men måste nog säga att dom allra bästa är "Så länge vi båda andas/Breaking dawn" och "Ljudet av ditt hjärta/Eclipse", delad första plats!

- Läser du böckerna på svenska eller engelska? Varför?

Jag har läst alla på svenska eftersom jag inte är sådär superbra på engelska *hehe*, men mest för att jag verkligen inte vill missa någonting genom att läsa dom på engelska. Valde därför att läsa dom på svenska. Men ska också läsa dom alla på engelska nu i efterhand då jag ändå kommer förstå allt eftersom jag läst dem på svenska :)

- Har du läst Midnight Sun?

Inte hela, bara vissa delar.

- Har du köpt något annat än böckerna och filmen?

Nej inte ännu, men funderar på att göra det !

- Vem är snyggast i hela filmen? (en kille och en tjej)

Snyggaste killen är helt klart EDWARD! Snyggaste tjejen är lite svårare men får ta och säga Bella. Lite tråkigt att välja huvudkaraktärerna kanske men men, haha.

- Vem skulle du säga att du är mest lik i the Twilight Saga?
Oj, den var riktigt svår! Är nog inte jättelik en person utan lite av varje kanske. Men är nog mest lik Alice.

- Hur många har du läst boken?
Har läst Twilight två gånger och resten en gång vardera, men håller på att läsa om alla, och har då precis läst ut twilight för andra gången och har precis börjat på New Moon igen, fast denna gång på engelska :) Oj blev lite rörigt där.
- nej då jag tror vi förstår

- Och sett filmen?

Oj har tappat räkningen, men kanske 15 gånger eller så ;P

- Vilken är din favoritlåt med Rob Pattinson?

Det får nog bli "Let me sign"

- Har du sett andra filmer med någon av skådespelarna?
Har sett "tretton" med Nikki och "Speak" med Kristen, än så länge. Kommer se fler :)

- Böckerna eller filmen?

Böckerna eftersom det bara kommit en film än så länge och för att böckerna är så mycket mer beskrivande och detaljerade! Men som jag sagt förut, både filmen och alla böckerna är helt underbara!

- Edward eller Jacob?
Edward helt klart! Men gillar Jacob också.

- Emmett eller Jasper?
Hm, båda. Men får nog säga Emmett för han är så rolig.

- Angela eller Jessica?
Angela !

- Om du fick välja: Bella som dödlig eller som vampyr?
Vampyr tror jag, men ändå älskar jag henne som dödlig också, man har ju ändå följt hennes och Edwards kärlek när hon är dödlig, så jag får nog säga båda kan inte bestämma mig!
 
Din/ditt favorit..
bild:
Oj herregud det var vääldigt svårt. Har hela datorn full med bilder så det blir inte lätt att välja, men detta är EN av MÅNGA favoriter:

- den är underbar, bra val!

citat:
"Look after my heart - I've left it with you" Så gulligt, älskar det !

scen:

Scenen då dom är hemma hos Edward, inklusive piano scenen :)
 
Hälsning till alla andra Twilightare:
Nu hoppas vi allihopa verkligen att Twilight skådespelarna ska komma till Sverige på premiären, så skicka länken vidare och så håller vi alla tummarna! Dessutom hoppas jag att vi ses på biograferna på premiären! 

Tack så mycket Jenny! Nu är det lite sent för länken men jag tror att alla som vill har skrivit på ;)


Den kursiva texten som börjar med ett bindestreck är mina kommentarer. jag kommer sätta in såna i framtida texter då jag vill kommentera något - är det ok?

Kommentarer
Postat av: Jenny

vad roligt att jag fick vara veckans twilightare! Tack så mycket! :D<3

2009-05-12 @ 20:59:57
URL: http://typjennny.blogg.se/
Postat av: Emma-Sophia

Hur blir man veckans Twilightare? :)

2009-05-13 @ 13:27:07
URL: http://levoton.blogg.se/
Postat av: evelina ♥

kul med veckans twilightare! =D skulle vara kul att vara med ngn gång (a) hur gör du när du väljer ut ngn? =)



kram! / evelina

2009-05-19 @ 22:31:25
URL: http://evelinawesterberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0