Svar på fråga:

Här om dagen fick jag frågan om det nu var så att det gick att spela upp Robsessed filmen i svenska dvd-spelare om man beställer den från utlandet. Det är nämligen så att många dvd-filmer har skrivskyddats och delats upp i olika regioner för att skydda exklusiva marknader. Jag har nu kollat upp hur det gäller Robsessed filmen hos Play.com och Amazon.com. Och från Play.com ska det inte vara några problem att köpa ifrån eftersom filmerna där är i "Europa-format" (region 2) och går att spela i alla dvd-spelare som är från Europa. Och detsamma gäller om du handlar från Amazon United Kingdom, vilket du kan göra här. Du kan även köpa hem filmer som ingår i Region 0, eller Region Free/Region All som fungerar i alla dvd-spelare

Jag hoppas att jag inte har krånglat till allting, med för att kortfatta; se till att de dvd:er du köper ingår i region 2 eller region 0 (region free/all) så ska det inte vara något problem att spela filmen på din dvd-spelare :P


Jessie

Kommentarer
Postat av: Jeen

Vad bra:D

2009-11-10 @ 14:02:09
URL: http://jendc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0