Veckans Twilightare

Nu kan, ni som har lust, få chansen att lära känna mig lite mer ;) Fråga på om det är någonting mer ni vill veta :P
Vad heter du?
Jessica "ingenting" Johansson

Hur gammal är du?
Snart 18 :D

Hur kom du i kontakt med Twilight?
Victoria tjadade som bara den om någon sorts bok om vampyrer när vi kom tillbaka från jullovet och började berätta exakt vad den handlade om. Jag är helt galen i kärlekshistorier och hon fick mig att nappa på att se filmen. Efter jag såg den var jag helt såld! Hon var så generös och lånade ut första boken och jag har varit fast sedan den första meningen!

Hur många av böckerna har du läst, vilken är din favorit?
Alla på båda frågorna! Jag kan inte bestämma mig vilken jag tycker om mest, för alla är så himmelskt bra på olika sätt!

Läser du böckerna på svenska eller engelska? Varför?
Engelska, för jag älskar det engelska språket!

Har du läst det som finns av Midnight Sun?
Ja det har jag! Det är otroligt häftigt att få se hur Edward ser på saker och ting :D

Hur många gånger har du läst böckerna?
Har tappat räkningen! Men det kan aldrig bli för många :P

Har du köpt några Twilight saker utöver böckerna och filmen?
Nää.

Hur många gånger har du sett filmen?
Runt 25 gånger nu skulle jag tro ;)

Böckerna eller filmen?
Böckerna!!!! Älskar filmen, men min kärlek till böckerna går inte att beskriva!

Vem är din favorit karraktär?
Alice tror jag, kan relatera mest till henne.

Har du hört någon låt med Robert Pattinson eller 100 Monkeys? Vilken är isf din favorit?
Självklart! Jag älskar Roberts musik! Och 100 monkeys är också bra :P Mina absoluta favoriter är I was broken och Never think med Robert, och med 100 mokeys har jag ingen direkt favvis ;D

Har du sett någon annan film med någon av skådespelarna?
Ja :D Bland annat; Greys Anatomy (Elizabeth), The OC (Jackson, Cam och Nikki) How to be, Harry Potter och The Bad Mother's Handbook (Robert), The cake eaters, Into the wild, In the land of women, What just happened, Adventureland (Kristen), 90210 (Kellan).

Vilket team är du på? Edward eller Jacob och varför? (du får inte välja team switzerland)
Edward.

Vad är det du såg fram emot mest i den fjärde boken?
The honeymoon och bröllopet :D

Vilket är ditt favorit citat i filmen/erna?
All superhero stuff right? But what if I'm not the hero? What if I am the bad guy? Edward (Han kan vara min bad guy any day!)

Vilken är din favorit bild från filmen/erna?




Finns det någon scen i boken (twilight) som du tycker att det är tråkigt att dom inte fick med i filmen?
The bloodtyping scene! Man skulle förstå svårigheterna för Edward mer då, plus att han är hur gullig som helst här!

Är du en öppen Twi-nerd eller smyger du med det?
Öppen :) Jag och Victoria pratar om Twilight typ varannan mening :P

Vem skulle du vilja spendera en dag med? (som vänner)
Svårt att välja! Antagligen Kellan eller Ashley! Hur underbara som helst!

Tycker du att det är okej att jag tar över efter Julia eller skulle hon bara lagt ner allt?
Absolut! Det ledde till att jag fick den stora äran att blogga här! Det är freakin' fantastic :D

Finns det något du vill hälsa resten av läsarna på den här bloggen?
Våga visa vem ni verkligen är, för det är troligen det modigaste ni någonsin kan göra!
/Jessie

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jessie kul att ni har twiligtare har jag skickat in kommer inte i håg om jag har gjort de

2009-09-29 @ 20:58:59
URL: http://fabulousrobertpattinson.se
Postat av: Jessie

Yeah :P Jag har faktiskt ingen aning om du gjort det, Ida som har koll på det :D

2009-09-30 @ 09:13:09
URL: http://thetwilights.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0