The Host :)

SPOILER VARNING!
Jag tänkte berätta om The Host, för att en av våra läsare bad mig om det =D
Jag vill inte spoila er för mycket så jag berättar bara en liten del av det hela, men om ni vill veta mer så är det bara att säga till ;)

Jag har bara läst boken på engelska, så namnen jag nämner är de engelska namnen (jag har hört att namnen är direkt översatta i den svenska boken)...

Jorden har blivit invaderade av "själar" som sätts in i människors kroppar och tar över alla deras sinnen. Många människor försöker gömma sig, men det är få som lyckas... En av de som har lyckats är Melanie Stryder, tills en dag då "sökarna" hittar henne. Själen Wanderer blir insatt i Melanies kropp, och är redo att ta över alla sinnen, tankar och minnen. Men Melanie vägrar att släppa taget. Melanie som visste vad som skulle hända kämpade emot, och delar nu sitt sinne med Wanderer....
Melanie fyller Wanderers sinnen med bilder och minnen av mannen hon älskar, Jared, som fortfarande finns där ute gömmd ifrån själarna....

Man bör veta att själarna är goda. De kan inte vara onda, elaka, ljuga eller slåss, de vet inte hur man gör.
Dom tar bara över jorden för att människor missbrukar den genom våld och förstörelse

Här kommer en lite större SPOILER VARNING!

Wanderer börjar älska Jared som om han vore hennes. Men det är inte bara Jared som finns där ute, utan också Melanies lillebror Jamie, som Wanderer börjar älska mer än sitt eget liv. Kärleken till Jared och Jamie gör att Melanie och Wanderer sammarbetar för att hitta de männen som de båda älskar..

Här kommer ett litet klipp som Stephenie Meyer gjort som "trailer till boken" ;)

 

EDIT:

Här kommer ett par länkar där man kan köpa boken =D

På engelska (inbunden) - Adlibris 199kr (gratis frakt)

På svenska (inbunden) - Adlibris 179kr (gratis frakt)

På engelsa (pocket) - CDON 79kr (gratis frakt för studerande med CSN kort)

På engelska (inbunden) - CDON 179kr (gratis frakt för studerande med CSN kort)

På svenska (inbunden) - CDON 169kr (gratis frakt för studerande med CSN kort)

 

Observera att boken heter "Genom dina ögon" på svenska och att den givetvis går att köpa på andra ställen, men jag skrev bara upp de jag brukar beställa ifrån ;)

Någon som blir lite sugen på boken?

//Victoria


Kommentarer
Postat av: linn

Tack Victoria :)

2009-09-03 @ 11:10:31
URL: http://linnorlin.blogg.se/
Postat av: Viggo

Det var så lite så :)

2009-09-03 @ 11:22:19
URL: http://thetwilights.blogg.se/
Postat av: Maja

jäävlar vad bra det skulle bli om man gjorde en film om den boken alltså!

2009-09-03 @ 22:57:57
URL: http://hypocrite.blogg.se/
Postat av: Viggo

Jaa! Det tror jag också! Men jag tror inte att Stephenie orkar med en sån hysteri igen, men vem vet? Man kan ju alltid hålla tummarna =P

2009-09-03 @ 23:00:27
URL: http://thetwilights.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0