Veckans Twilightare ;P

Vad heter du?
Sandra :)

Hur gammal är du?
Jag är 13 år gammal

Hur kom du i kontakt med Twilight?
Jag var medlem på ett community som bara pratade om Twilight i princip, jag frågade vad det var, men eftersom ingen svarade tänkte jag att det inte var så mycket att ropa hej för, jag köpte första boken i oktober 2008, men läste den inte förrän december 2008 efter jag sett filmen!

Hur många av böckerna har du läst, vilken är din favorit? 
Mina favoriter är New Moon och Eclipse, jag kan inte välja!

Läser du böckerna på svenska eller engelska? Varför?
Jag har läst på båda språken, föredrar engelska då jag tyckte att Carina inte översatte så bra

Har du läst det som finns av Midnight Sun?
Ja, det har jag, längtar till resten!

Hur många har du läst böckerna?
7-8 ggr kanske :)

Har du köpt några Twilight saker utöver böckerna och filmen?
Ja, jag har en hel del Twi merch :D

Hur många gånger har du sett filmen?
HAHAH hela 54 ggr faktiskt

Böckerna eller filmen?
Böckerna!

Vem är din favorit karraktär?
Carlisle, utan tvekan!

Har du hört någon låt med Robert Pattinson eller 100 Monkeys? Vilken är isf din favorit?
100 monkey har jag hört en hel del av, jag gillar alla nästan lika mycket, Robs låt Let me sign är lätt bäst! Jag brukar också lyssna på Nikki Reeds band :)

Har du sett någon annan film med någon av skådespelarna?
Ja, jag har sett filmer med de flesta utav skådespelarna!

Vilket team är du på? Edward eller Jacob och varför? (du får inte välja team switzerland)
Nehe, man får inte välja Team Switzerland...får man lov att välja Team Switzerland lutat mot Jacob? Jag kan verkligen inte välja mellan dem båda, som Jodelle(en newborn i Eclipse) sa i ett citat: ''Alla gillar Edward för att han presenterades först, och alla ogillar Jacob för att han kommer in och förstör bara, men om Jacob hade presenterats först skulle alla tyckt Edward var helknäpp som kom och förstörde mitt i''.

Vad är det du såg fram emot mest i den fjärde boken?
Ett bra slut! Tyvärr tyckte jag BD var absolut sämst.

Vilket är ditt favorit citat i filmen/erna?

''Vampire'' helt klart! :D

Vilken är din favorit bild från filmen/erna?


Från New Moon kalendern, den är skitfin! Lite mer Team Jacob inriktat! 


Finns det någon scen i boken (twilight) som du tycker att det är tråkigt att dom inte fick med i filmen?
När Bella och Edward sitter i kafeterian och äter, det tyckte jag var synd

Är du en öppen Twi-nerd eller smyger du med det?
Öppen, jag skulle inte klara av att smyga med det haha

Vem skulle du vilja spendera en dag med? (som vänner)
Peter Facinelli, han är lätt min förebild och idol!

Tycker du att det är okej att jag tar över efter Julia eller skulle hon bara lagt ner allt?
Ja, absolut!

Finns det något du vill hälsa resten av läsarna på denhär bloggen?
Det finns en Edward åt alla, låt det inte stiga dig åt huvudet att just du inte hittat honom ännu!
/Jessica

Kommentarer
Postat av: The Girl With Blue Eyes

sandra på tts.se =D



xoxo The Girl With Blue Eyes

2009-09-07 @ 19:17:45
URL: http://www.thegirlwithblueeyes.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0