En liten fråga

Jag är lite nyfiken att veta vilken bok som är populärast och vilket språk som föredras så...
Hur många gånger har ni läst varje bok? På svenska eller engelska?



Julia:
 Själv har jag läst:
Twilight - två gånger, först på svenska och sen på engelska
New Moon - två gånger, även den först på svenska och senare engelska. 
Eclipse - en gång på svenska men just nu läser jag om den på engelska för att fräscha upp allt inför sommaren. Är det någon av er som gör så, eller kommer ni ihåg allt/väljer att få uppfriskning genom filmen istället?
Breaking Dawn - en gång på engelska och jag tänker nog inte läsa om den på svenska...
Jag föredrar att läsa böckerna på engelska eftersom det är så som Stephenie har skrivit dem - på svenska blir det ofta missar och inte samma känsla, tyvärr!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag har läst alla böckerna två gånger på svenska, och en gång på engelska. Håller med om att dom engelska böckerna är bättre just för att det var så Stephenie skrev dom :)!

2010-04-05 @ 23:26:49
URL: http://johannaschwerin.blogg.se/
Postat av: Agnès

Som du skrev ska jag också läsa om Eclipse, dels för att den är så otroligt bra och för att jag ska få en bild av hur allt ser ut i mitt huvud innan man ser den på bio!

Jag har läst svenska Twilight 3 gånger och håller nu på med engelska.

De andra tre böckerna på svenska, tre gånger.

Men nu när jag läser de på engelska inser man hur mycket bättre de är på orginalspråket. Man får helt nya bilder av t.ex. hur olika händelser ser ut. Det är som att bli kär i boken på nytt även fast man vet hur allt slutar...

2010-04-05 @ 23:34:06
URL: http://forkstwilight.blogg.se/
Postat av: Ammis!

Jag har läst alla på svenska 7 gånger. Och Breaking dawn och twilight en gång på engelska! <3

2010-04-05 @ 23:54:06
Postat av: amanda

jag har läst twilight 2 ggr på svenska, och resten 1 gng på svenska. har börjat på alla böcker på engelska men jag har inte läst ut hela böckerna.

jag gillar även att ''hoppa i böcker och kapitel'' nu när jag läst ut alla böcker. Så i förrgår läste jag några kapitel i Eclipse och igår några i New Moon hahah :P köpte även en spansk version i Chile, men vi får se om jag klarar att läsa ut den

2010-04-06 @ 08:04:13
URL: http://mangos.bubbleroom.se
Postat av: Stina

Jag har läst alla fyra böcker en gång. Jag har bara läst dom på Svenska,pga att jag är väldigt dålig på engelska. Jag tänker börja läsa dom i sommar igen. Dom är bäst att läsas på stranden :) Jag tycker Breaking Dawn är bäst,för att det händer så mycket i den :)

2010-04-06 @ 11:58:43
Postat av: Amanda

Twilight: 3 ggr, 2 på svenska och en gång på engelska

New Moon: Samma som twilight

Eclipse: En gång på svenska, men ska snart läsa om den på engelska

Breaking Dawn: En gång på svenska, men ska även läsa om den på engelska när jag får tid.



Favoriten är New Moon :)

2010-04-06 @ 12:53:26
URL: http://mjuppi.blogg.se/
Postat av: Nada

Jag har läst alla fyra böckerna två gånger på svenska, och håller på att läsa alla på engelska nu.

2010-04-07 @ 08:12:38
Postat av: Sanja

Har läst alla på svenska 6 eller 7 gånger.. Och Eclipse på engelska en gång, ska under nästa vecka eller så, läsa hela serien på engelska :)

Postat av: Alva

Jag har läst:

Twilight: 6 ggr på svenska, halva på engelska



New Moon: 5 ggr på svenska, ej på engelska



Eclipse: 5 ggr svenska, ej på engelska( förutom bläddring)



Breaking Dawn: Jo, jag ska läsa HELA när Eclipse kommit på bio, men jag ahr läst 1 delen och 2 delen. Jag har även bläddrat i boken rätt mkt, men vet det mesta i den. Ej på engelska.

2010-06-24 @ 20:36:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0