Eclipse need edginess!

Ett litet klipp där filmkritikern Richard Roeper pratar om Eclipse's potential.




Jag önskar att om kanske 10 år kommer dom göra en remake på twilightsagan som INTE är barntillåten! Där det kommer förekomma mer blod, mer fighting och att breaking dawn kommer vara råå.
Jag vill kunna se alla de coola grejer Steph beskriver i böckerna! (vill ge exempel men vill inte spoila)


Elakt kanske ni säger då, elakt att önska att dom vore vuxenfilmer när det är böcker som är riktade till barn..
Men räkna själva, hur gammal är ni då?





// Ida


Kommentarer
Postat av: stina

jag tycker inte att böckerna är riktade till barn. Barn har ju bilder i sina böcker XD Jag är 17 år och tycker inte att böckerna är barnsliga.

Då skulle jag inte tycka att dom var så underbara <3

2010-01-27 @ 08:19:55
Postat av: Rosa

Jag vill inte att de gör så,då kommer det bli skräk film.Allt romantisk kommer försvinna.

2010-01-27 @ 08:45:07
Postat av: Stephanie

Jag tycker att Twilightböckerna är riktade till alla möjliga åldrar.. Twilight har ingen speciell ålder, inte till barn, inte till vuxna, utan till alla! till den som vill!



Jag tycker med att dom ska göra en sån film :D

fast med både skräck och kärlek :D

jag är 25år om 10 år :D

2010-01-27 @ 18:18:43
URL: http://sstteepphhiiss.blogg.se/
Postat av: CES

Nej, det tycker jag inte att de borde göra! Hemsk tanke, jag verkligen avskyr när du alltid kommer med sådana idiotiska inlägg- inte första gången du gör det heller. Alltid så jävla sexistisk, fatta att det är barn som läser bloggen också!

2010-01-27 @ 20:14:24
Postat av: Julia

*Svar till CES:*

Hej du! Kan du berätta lite mer exakt vad Ida ska sluta med när du säger att du avskyr hennes sätt så att hon/vi vet. Jag ser inte något av det där som sexistiskt utan bara att hon vill ha mera fight, så du får gärna förklara så vi förstår. Tack så mycket! :D

2010-01-27 @ 22:21:42
URL: http://thetwilights.blogg.se/
Postat av: Marie

CES:

Jag förstår inte hur du tänker. Jag tror inte att du menar att Ida är sexistisk. Jag tror att du menar att hon anspelar på sex, vilket är något helt annat.



Jag, för min del, älskar att läsa Idas inlägg. Hennes inlägg är en av anledningarna till att det här är en av mina favoriter bland Twilight-bloggarna. Och jag tycker inte att hon anspelar på sex mer än Stephenie gör i sina böcker.

Har du läst böckerna? Det handlar mycket om sex, och om barn läser böckerna, och inte tycker att det är för mycket sex i dem, då är inte den här bloggen för explicit, enligt min åsikt.



Om man är barn, och tycker att det är för mycket sexanspelningar på bloggen, då kanske inte den här bloggen är för den personen. Det finns massor av olika Twilight-bloggar med olika vinklingar. Alla behöver inte vara likadana, och alla bloggar passar inte alla personer.



Jag älskar som sagt den här bloggen, och tycker att ni gör ett jättebra jobb!

2010-01-28 @ 03:49:04
URL: http://www.twilightgrejer.se
Postat av: CES

Okej, jag håller med jag tog i lite. Men problemet är att jag verkligen, verkligen inte uppskattar när man kommer med olämpliga kommentarer i ett inlägg såsom: "jag blev våt mellan benen när jag såg dem här bilderna"- ett ungefärligt utlåtande från fröken Ida. Jag hade vekligen inte brytt mig om det vore engångshändelse. Men hon/du kommer oftast med opassande kommentarer i ett inlägg. Dämpa det hela helt enkelt- det är det jag vill komma fram till. Annars vet jag som sagt att det finns andra bloggar att välja mellan men det är bara synd jag har alltid tyckt om denna. Jag ursäktar mitt lilla utbrott i min förra kommentar dock.

2010-01-28 @ 17:55:12
Postat av: Ida

CES:



Och det är jätte kul att du gillar denhär bloggen men det här är mitt sätt att skriva och ifall det inte passar så..... Den kommentaren du syftar på var väl att ta i men samtidigt skrev jag den i MAJ 2009.. ifall du hittar fler inlägg med samma antydan så säg till.. Men jag vet inte med mig om att jag skrivit liknande saker i andra inlägg..



Jag förstår inte heller vad du blev arg över denhär gången.. i dethär inlägget anspelade jag inte på sex. Alla andra verkar ha förstått att det är rå som i blod och skräckis jag syftade på.



och det är det ända jag kan tänka mig att du fick snedtändning av..



Men snälla hitta några inlägg där jag är "opassande".

2010-01-28 @ 18:10:23
URL: http://bjarkstedt.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0