"Smetigt och sockersött" - Remember me

Idag var premiären för Remember me och jag har själv ännu inte sett den, men många av er har säkert tagit chansen. Eller?

Förresten läste jag det här i Metro imorse (japp jag är duktig och läser lite nyheter på väg till skolan):

"Twilight"-sagans manliga superstjärna jobbar hårt, och ganska smart, på att etablera sig längre än de fyra vampyrfilmer som bygger på Stephenie Meyers populära kyskhetshyllade boksvit.
Julia kommenterar: Andas kvinna - längsta meningen jag läst! "Remember me" är Robert Pattinsons första film post-Edward-Cullen-fane. Ett lyckat val. Inte i sig en lysande film, men för Pattinson (som producerar och spelar huvudrollen) fungerar den troligtvis som en språngbräda mot seriösare roller. "Twilight"-fansen kommer Pattinson knappast förlora efter rollen som den oborstade festprissen Tyler Hawkins, en rikemansson som kämpar med att tackla smärtan efter broderns självmord och konsekvenserna det fått för familjen. I den smarta, men likadels själsligt ärrade Ally (Emilie De Ravin), finner han en väg mot sinnesro.
Som bäst fungerar "Remember me" som det enkla relationsdramafilmen i grund och botten är, där skådespelarna, när de får tillräckligt med utrymme, skapar en ärlig, berörande närvaro på duken. "Hollywoodland"regissören Allen Coulter - vars tv-bakgrund tydligt ligger honom till last här - hyser dessvärre en förkärlek för konstruerade vändningar som gör handlingen stundvis ologisk, högtravande och onödigt smetig. Synd. "Remember me" hade stått sig bättre både utan socker och "knyta-ihop-säcken"-slut.

- Elin Larsson, film recenssent
(Källa: tidningen Metro)


Det där måste varit det sämsta jag läst, men ser ni att Pattinson tydligen producerat filmen också!? Det visste jag faktiskt inte - pinsamt nog ;)


Så...
Visste ni att Robert inte bara har huvudrollen i Remember me?
Har ni sett den, idag eller kanske igår på förhandsvisningen?

// Flocken


Kommentarer
Postat av: Frida

Jag såg den på förhandsvisningen i onsdags. Och ja, det stämmer att Rob är executive producer, det händer ibland att skådespelare tar på sig den rollen. Han sa sen att han gjorde det för att "skydda filmen" från att verka vara en sån där vanlig romantisk film eller ngt ;).

2010-03-14 @ 19:05:53
URL: http://twilightworld.blogg.se/
Postat av: Diana

Jag såg den också på förhandsvisning fast på torsdagen! :) Tyckte den var jättebra, fast slutet var inte det bästa....!

2010-03-15 @ 21:02:47
URL: http://www.confess-it.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0