Veckans Twilightare



Vem är du?

Vad heter du?
Svar: Victoria
Hur gammal är du?
Svar: Jag är 12 år och kommer fylla 13 i maj.
Var i Sverige/världen bor du?
Svar: I Stockholm
Hur kom du i kontakt med Twilight?
Svar:Jag läste böckerna och blev helt besatt.
Hur hittade du oss? Hur länge har du läst bloggen?
Svar:Jag bloggar här xD
Har du köpt några Twilightprylar?
Svar: Jaa, massor med affischer, armband och smycken
Är du en öppen Twi-nerd eller smyger du med det?
Svar:Helt klart en öppen Twi-Nerd
Edward eller Jacob och varför? (Du får inte välja Team Switzerland)
Svar:Såklart är jag Team Edward :D
Har du en blogg eller annan URL?
Svar: Japp, jag har en egen blogg som heter www.Vickish.blogg.se
Skriver/skapar du någon slags fanfiction? (Romaner, noveller, bilder, filmer etc.)
Svar:Nej, jag har för dålig fantasi
Vem skulle du säga att du är mest lik i Twilight-serien?
Svar:Rosalie Hale
Vem tycker du är snyggast/gulligast i film-serien? (Tjej och kille)
Svar:Alice och Edward
Vad säger du om att killar generellt är väldigt emot det här (Twilight-serien). Skulle du råda killar till att ge böckerna eller filmerna ett försök. Varför/Varför inte?
Svar: Jag tycker killarna borde ge Twilight en chans. Jag tror det är så att alla killar tror det är bögigt eftersom så många tjejer gillar det. 
Din hälsning till alla andra Twilightälskare?
Svar:Var inte rädd att visa vad ni vill.
Din hälsning till alla Twilighthatare där ute?
Svar:Om du inte sett filmerna eller läst böckerna. Ge dem en chans!
Och till sist: Har du något på hjärtat? Släng ur dig vad du vill!
Svar:Fortsätt läs denna blogg och kommentera så gott det går!


Böckerna:
Hur många av böckerna har du läst?
Svar:Alla
Vilken är din favorit?
Svar:Så länge vi båda andas/ Breaking Dawn
Läser du böckerna på svenska eller engelska? Varför?
Svar:Jag har läst alla böcker på svenska och jag ska börja läsa dem på engelska snart.
Har du läst det som finns av Midnight Sun?
Svar:Nej, jag tänker inte läsa den förrän hela boken blir klar.
Hur många gånger har du läst böckerna?
Svar:Mer är 5 gånger
Har du ett favoritcitat? Vilket?
Svar:“I don’t care who’s a vampire and who’s a werewolf. If Angela turns out to be a witch, she can join the party, too.” – Bella
Vem är din favoritkaraktär?
Svar:Alice
Böckerna eller filmerna?
Svar:Böckerna

Angående Twilight (filmen):

Hur många gånger har du sett Twilight?
Svar:Mer än 20 gånger.
Vilken är din favoritscen från Twilight?
Svar:När Bella & Edward var på ängen
Finns det någon scen från ”Om jag kunder drömma” som borde varit med i filmen? Vilken? Varför?
Svar:Hmm, jag skulle vilja att filmerna skulle vara längre. De är ju ungefär 2 timmar men jag vill att de ska vara ännu längre.
Vilken är din favoritbilder från Twilight?


Vilken är din favoritlåt från Twilight-soundtracket?
Svar:Decode - Paramore
Vilket är ditt favoritcitat från filmen?
Svar:So the lion fell love whit the lamb - Edward
Vad gillade du INTE med filmen?
Svar:Allt var bra men de kunde varit längre.
Vad blev bättre än du förväntat dig i filmen?
Svar:Skådespelarna

Angående New Moon (filmen):

Hur många gånger har du sett filmen?
Svar:Mer än 20 gånger
Vilken är din favoritscen från New Moon?
Svar:På slutet när det är bal
Finns det någon scen från ”När jag hör din röst” som du borde varit med i filmen? Vilken?
Svar:Nää
Vilken är din favoritbild från New Moon?

Vilken är din favoritlåt från New Moon-soundtracket?
Svar: "Friends" - Band of skull
Vilket är ditt favoritcitat från filmen?
Svar: I can’t live in a world where you don’t exist - Edward
Vad gillade du INTE med filmen?
Svar: Att Edward inte var med i filmen så mycket.
Vad blev bättre än du förväntat dig i filmen?
Svar: Volturi

Angående Eclipse (filmen)
Hur många gånger har du sett filmen?
Svar: 3 gånger
Vilken är din favoritscen från Eclipse?
Svar: På slutet när Bella säger att hon ska gifta sig med Edward
Finns det någon scen från ”Ljudet av ditt hjärta” som borde varit med i filmen? Vilken?
Svar: Kommer inte direkt på någon nu.
Vilken är din favoritbild från Eclipse?

Vilken är din favoritlåt från Eclipse-soundtracket?
Svar: My Love - Sia
Vilket är ditt favoritcitat från filmen?
Svar: “Fall down again, Bella?”
“No, Emmett. I punched a werewolf in the face.”

Vad gillade du INTE med filmen?
Svar: Att de klippte bort så många bra scener. Jag tyckte också att det var synd att de bytte till en annan Victoria.
Vad blev bättre än du förväntat dig i filmen?
Svar: Krigsscenerna

Angående Breaking Dawn (filmen)
Hur peppad är du inför Breaking Dawn? (1-100)
Svar: 110
Vad ser du mest fram emot med BD?
Svar: Allt
Har du någon nedräkning inför BD? Vilken sort?
Svar: Nej inte direkt men jag brukar kolla på de "gamla" filmerna flera gånger innan premiärerna.
Tycker du det är bra att den delas upp i två delar?
Svar: Ja, för då blir det mer spännande
Finns det någon scen ur "Så länge vi båda andas" som du VERKLIGEN hoppas kommer med i filmen/filmerna?
Svar: Jag vill att allt ska vara med. 
Vet du någon låt som skulle kunna passa på BD-soundtracket?
Svar: Hmm, inte direkt.


Antingen eller...?
(Markera ditt svar med fet stil)
Robert - Taylor
Vampyr - Varg
Cullens - Volturi
Emmet - Jasper
Kellan - Jacksson
Ashley - Alice
Rosalie - Niki
Rene -
Esme
Charlie –
Carlisle
Angela – Jessica
Mike – Eric

Angående ”The Cast”:
Har du hört någon låt med Robert Pattinson? Vilken är din favorit?

Svar: Never Think.
Har du hört någon låt med 100 Monkeys? Vilken är din favorit?

Svar: Jello
Har du sett någon annan film med någon av skådespelarna från Twilight-serien?

Svar: I Easy A så är Cam Gigandet med. Och i Remember me så är Robert Pattinson med.
Har du sett någon annan film av någon av regissörerna som regisserat Twilight-filmerna?

Svar: Jag vet inte riktigt..
Vem av karaktärerna i boken skulle du vilja spendera en dag med? (som vän)

Svar: Helt klart Alice!
Vem av skådespelarna skulle du vilja spendera en dag med? (som vän)

Svar: Kristen Stewart!
Vad skulle du göra om du såg en av skådespelarna på gatan?

Svar: Jag skulle nog gå fram och börja snacka med dem och fråga om en autograf.
Vad skulle du göra om du såg Stephenie Meyer på gatan?

Svar: Jag skulle säga att jag älskar hennes böcker och att hon skriver jätte bra böcker. + Kanske fråga om en autograf där med.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0