The missing link!

Vi har som ni vet efterfrågat efter en "fjärde" som vill vara med och skriva med i vår "twi-familj" och Saga är en tjej som skrev till oss ganska fort och hon skrev följande!


Hallå Ida & c:o!

Mitt namn är Saga och jag bor i en stad vid namn Jönköping.
Jag är 16 år och går på gymnasiet på linjen IB. (För er som inte vet vad IB är, kortfattat; all undervisning på engelska).

När jag inte är i skolan eller sitter hemma och pluggar så gillar jag, precis som så många andra, att umgås med mina vänner, kolla på film och musik är även en stor del av mitt liv. Jag får ofta höra att jag är en positiv och glad människa. Jag försöker alltid se saker från den ljusa sidan, då jag har märkt att när man har den inställningen blir du gladare och lyckas oftare med det du vill.

Nu över till vad detta egentligen handlar om; The Twilight Saga!
Helt brutalt ärligt: Det första jag hörde/såg om Twilight var trailern för filmen. Något som jag nästan skämms lite för idag är att jag egentligen inte alls tyckte om trailern - jag tyckte det lät lite cheesy med 'förbjuden kärlek', vampyrer osv.

Men, några av mina vänner såg den och var som frälsta. Så jag blev tvingad att se den. And guess what? Självklart älskade jag den. Några dagar efter att jag sett filmen blev första boken min och inom två-tre veckor var alla fyra böcker utlästa. Sedan dess har jag varit fast. Jag älskar inte bara Twilight för att det är en av de finaste filmerna jag har sett, utan också för att man har hittat så mycket nytt med hjälp av det. Ny musik (både Twilight & New Moon soundtrack är ju awesome!), skådespelarna (om ni vill veta är Jackson min favorit.) & många goa twi-fans.

Anledningen till att jag skulle vilja börja skriva på TheTwilights är att
1) jag älskar allt som har med Twilight att göra.
2) jag har börjat trötta ut en del av mina vänner med mitt tjat och jag tror att ni skulle uppskatta det lite mer än vad dom gör, haha.
3) jag har alltid tyckt om att blogga och jag bloggar mer än gärna på kvällarna (eftersom att även jag studerar på dagarna och oftast pluggar på eftermiddagarna)


Jag förmodar att jag inte är ensam om att tycka följande: Livet som nörd är ett roligare liv! Att man nästan kan hyperventilera av glädje för att man ska se en ny film (ni skulle sett mig på midnattsvisningen... Hehehe) och att småsaker som handlar om det som man nördat ner sig i kan få än att le så lätt! Vi tackar Stephenie Meyer och hoppas på att Midnight Sun snart blir bok.

From one Twilight-nerd to another; keep up the good work!
Ni sätter guldkant på vardagen ;)



Så det är lilla Saga och hon kommer från i morgon vara med och uppdatera lite här, få prova på livet hos TheTwilights och sedan kommer NI LÄSARE få säga vad ni tycker...
Ni andra som sökt kommer också få er chans att prova på livet på TheTwilight men jag hör av mig till er när det blir aktuellt!

Är du intresserad men inte skrivit in till oss?!
Du kan fortfarande "ansöka", läs mer här



Många kramar Twida- Jess - Viggo 

Kommentarer
Postat av: Nicolina

Tjejen äger.

2009-12-12 @ 13:50:59
URL: http://peoplearelikesongs.blogspot.com
Postat av: Johanna

ida. de låter bra de

2009-12-12 @ 14:16:10
URL: http://fabulousrobertpattinson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0